Ne sme od Skopje. Najcesto se vrti na koga nekoj go vika epten ako nesto e zaigran znae da ne se svrti. Kontakt so oci ima. Kako napreduva vasheto dete? Dali ima I terapija za pienje?
Па порано не се ни вртеше на име, ни ми извршуваше наредби. Ама тргнав телефон, тв.. Дете се смени... Го однесов на проценка нема допирна точка со аутизам, од тоа најмногу се плашев.. Сега е друго дете, извршува наредби, се врти кога викаш по него, соблака патики, реди фигури. Пиеме б комплекс, по препорака од дефектолог ќе испитаме кандида во измет, зашто може тоа да му прави потешкотии во говор, хиперактивен е.. Сега е каде каде подобар.
Здраво Ќерка ми е 22 месеци, прематурче е, родена е 33 недела. Не зборува многу, кажува точно околу 20 зборчиња и уште толку зборчиња на кои им фали првата буква . Се си разбира, и не сме се уште загрижени што не сврзува зборчиња бидејќи се гледа дека се е во ред. Сакам да прашам дали некој има слично искуство. Ја знае цела азбука, скоро сите букви. Не ја учевме, туку од телевизија што и пуштаме "Учиме азбука", "Азбуката на Биби" и сл. Она буквално чита ако е на напишано на печатни букви, а не зборува убаво. Азбуката ептен ја интересира. Мислам дека многу е мала за тоа. Има ли некој со слично искуство?
Не разбрав добро за што точно бараш мислење? За тоа што не сврзува зборчиња или што знае да чита на неполни две години?
Барам слично искуство. Како продолжиле понатаму? Дали да и дозволувам да "чита", или да и го свртувам вниманието на други работи.
Ај плс направете една тема ‘Супер напредни деца’ и таму барајте совети. Оставете не нас тука на раат.
Тоа не е читање. Тоа е некаков рефлекс што се случува поради тоа што моменталниот фокус на интерес и е азбуката. Така некако ми објасни педијатарката. Исто се случува и со мојата. Повеќе јазично дете е, и моментално го избра англискиот за водечки јазик. Имам light box ми стои во дневна, често менувам кратки пораки 2 до 3 збора, и неколку пати се случи да ги спелува буква по буква и да го поврзе цел збор потоа. Педијатарката ми рече дека е нормално, меѓутоа тие не се свесни што прават, ниту се доволно ментално развиени за да го разберат концептот на читање. Не треба да форсираш читање во секој случај, да ја седнеш и да спелувате и читате заедно тоа не, многу е мала, но ако покажува интерес оставија сама кога ќе и биде згодно. Мојата додека шетаме или во супермаркет редовно си спелува буква по буква најчесто зборчиња од реклами на пример додека куцам производи на каса. Толку е доволно за сега, а понатака ќе си следиш, може да и помине како фаза, а може да ја продолжи.
Ти благодарам на одговорот. Баш сакав да слушнам слично искуство. Ете вие сте разговарале со педијатар за ова, јас не сум прашала педијатр уште , па затоа прашав овде за слично искуство. Но, наидов на исмејување во претходните постови. Многу им благодарам за тоа. Го ставив "чита" во наводници, бидејќи знам дека не е вистинско читање, но не знаев како да се изразам. Да @Sofi.ja , почна да пишува, ги пишува буквите О и М засега, ти благодарам на исмејувањето и на сите други со истата намера. @Yowannty и мојата исто така спелува по излози, продавници, кај и да види печатни букви. Дури и друг знак ако и заличи на буква, на пр. за бројот 8 кажува дека е буквата в . Броевите ете не и влегуваат во глава, а ја учам, за разлика од буквите, но ете изгледа во буквите и е фокусот. Ти благодарам уште еднаш на споделенто искуство, добив и приватни пораки од повеќе членки, така да мило ми е што ке си споделуваме искуства, без овде да не исмејуваат
@eta се случи неколку пати баш непосредно пред да одиме на педијатар, па прашав. Мојата е 2 и скоро 7 месеци, поради тројазичноста очекувано е дека ќе прозбори подоцна и еве последниве 2, а особено последниов месец има голем напредок. Според педијатар текстовите во сликовниците се за нас, а сликите се за децата. Описното раскажување слики и покажување со прст на сликата кај нас имаше големо влијание. Како и заедничките активности. До скоро ич не сакаше пластелин, а сега многу сака да си игра со него. Со плус доста додатоци за мазнење, сечење, обликување. Последно од пред некој ден имаме микрофон па нон стоп пее. Исто, многу битно е тоа што се е меѓу себе поврзано. Така што подеднакво треба да се стимулира когнитивниот и физичкиот развој оти и двете имаат меѓусебно влијание. Особено е битна фината моторика која покрај малите движења на рацете и прстите од рацете и нозете, кои најчесто ги ставаме во фокус, исто така вклучува и движења на јазикот и ситните мускули на лицето. И многу зборење додека се играат сензорни игри, многу зборење на лулашки, многу зборење во парк, многу зборење додека се вози на точаче или тротинет, во суштина секаде каде што ќе сте и што и да правите треба објаснување на се она што го правите, така ми беше кажано, и од лично искуство имаше ефект. Еве некое време нема "прочитано" ништо, ама и тоа е нормално, оти го смени фокусот на интерес и сега по цел ден ги повторува планетите, а последниве 2 пати во супермаркет ми ги кажуваше зеленчуците и овошките и за целото време дур пазаревме си држеше еден домат во рака.
Кога ќе им прочитаме нешто они сликовито го памтат и после го препознаваат и го кажуваат и личи дека го читаат. Ова мие од стручно лице кажано. Сето ова што го применувате е одлично, јас би ти предложила плус играње со леќа, грав, ориз, правење ланчиња од макарони. Извини што те цитирам не се исмејувам само пренесувам искуство и совети што ми се мене дадени.
Да, да. Така некако беше, рефлексно повторува нешто што претходно го видела и го запамтила, а се случуваше баш додека беше опседната со азбуката. Не обрнав внимание многу, оти и самата докторка ми кажа дека и не треба да се фокусирам на истото оти не е читање. Иначе да, сака да си игра со ориз и имам и мунистри купено да редиме ѓердани, меѓутоа тоа е само кога цело време е некој од нас со неа и ја надгледува, оти иако како бебе не ставаше ништо во уста, сега става и ме вади од памет. Ама арно ме потсети за леќата, ја имам одамна, а не ја јадеме, бар ќе ја искористам вака.
Sepak mislam deka treba da go prenasocuvate deteto i da ne poddrzuvate "pisuvanje" nitu ucenje na bukvite. Toa ne se akrivnosti ili vestini za nivna vozrast. Taka posle se razvivaat i drugi "specificni interesi", namesto akrivnosti sto se za nivna vozrast. I moeto dete, koe inaku e so elementi od autisticen spektar, taka imase poseben interes za bukvi i broevi iako ne gledase takvi programi, pa posle se prosiri na logoa, registracii na koli i sl. Mnogu tesko odi odviknuvanjeto potoa, zatoa najdobro od pocetok sprecuvajte.
Син ми уште од помал ги "чита" и македонската и англиската азбука. Дури исто така и зборови С Л О Н па кажува слон ! Ама од логопеди совет е да не се преокупираат децата со тоа туку со ширење на вокабуларот. Азбуки и броеви не се толку значајни за нивна возраст тоа се учи во школо. Продолжете со ширење на вокабуларот гледам на добар пат сте.
Има ли некој искуство со "Ceduz" центарот за стимулација и развој,кај Зденка Стаменова? Или да си закажам во Тимот А
Овде никој како да не смее позитивно искуство да пише,одма се јавуваат фрустрации кај мајките место да си бидеме поддршка. Како што читам темава е зборувањето кај децата а не само проблеми во зборувањето. Знам ова е болна тема за родители ама ако немаат нешто позитивно да кажат за ваков случај немора воопшто да пишуваат и да бидат дрски. Поздрав мајка
Прочитај го првото мислење ќе сфатиш дека темата е всушност отворена за дечиња кои имаат проблеми со зборување и скоро сите коментари и мислења се вртат околу таа проблематика, убаво пиша погоре членката, нека се отвори друга тема за напредни дечиња па нека се делат таму совети и искуства
Работете на проширување на вокабулар. Учела тоа што сте и дзволилр да учи и тоа што сте стимулирале. Не знам зошто воопштп на таа возраст гледала Бушава Азбука ама ете тоа сте стимулирале. Работете на развој на говор. Тоа значи разговарање со детето, не телевизија гледање. Се што правите вие вербализирајте. Прашувајте ја и неа што прави. Буквално разговарајте со неа. Букви учење не стимулирајте повеќе намерно. Ако врзува спонтано зборчиња кога шетате нека сврзува и пофалете ја за тоа. Ама не стимулирајте намерно преку телевизиски емисии. Ова чисто за да нема фиксација на букви наместо на говор кој е многу покомплексна вештина. Работете и на развој на моторика зашто тоа помага во развој на говор.