Tesko so inaetot,i vo gradinka mi kazuvaat deka deteto ima inaet i deka si saka po negovo ,a nestata gi pravi koga toj saka.Go ostavam,ne go teram na sila,mislam deka e period i deka i toa ke se nadmine....Bitno ima percepcija,znae se,duri nekogas i si velam od kade sega ova go znae....
Мама, тато(те), баба, Деде, тете,тетичо(тетинчо), чкчк(чичко,ова го скопчавме пред некој ден што и значи а два месеци го употребува) тктк(не можам ова да и го разберам) ма (мачето), амам (јадење), ау ау (куче) ап (за да ја земам или да ја качам на кревет пошто викам опа) опа (кога игра ) ајде, и последно и е не и да. Пред некој ден истрипав дека рече мама земи ама дефинитивно нешто ми се згреши. Или па неа и се згреши *Инаку баш ја прашував Ивана од логопедски услуги дали процесот на проодување влијае на зборувањето она рече не. Може да влијае во тој период детето да не научи нови зборови но константно треба да се користат веќе научените.
Isto taka ako igra so topka insistira vo drustvo da bide igrata,krienka,brkanica,znae da se vkluci vo igrata,lesno se vrzuva za drugi licnosti,koga ni idat gosti placi ako si odat,saka so niv da odi.....
За колкаво дете се работи? Никогаш не сум ја седнала со цела да вежба зборување. Зошто воопшто да го правам тоа? Чисто ме интересира, не гледам потреба од такво нешто, но да прашам да не грешам нешто? ☺️ Ако ја седнам така мислам дека збор нема да каже.
Да,се согласувам и јас со тебе,ако го седнам мислам дека нема да соработува,сепак тоа е дете....Јас мислм и на дефектолог да го однесам како би направиле проценка?Мислам дека непостои дете кое е толку послушно и се слуша,едноставно децата ги прават работите кога сакаат и тое кој што сакаат.....
Јас го носев моето година ипол на логопед. Дома помалку сакаше да работи со мене и беше разгален, но таму многу слушаше и работеше, го фалеа секој час. Исто и во градинка.
4 ипол години. До 2 ипол ни еден збор не кажуваше. До пред некој месец одеше на логопед 2 пати неделно сега е супер комуницира, брои и пишува бројки до 100, азбука мак и англиски, пее песнички итн. Не е скроз чист говорот но се надевам ке се среди со повеќе разговор.
Баш ми е мило,што детето почнало да зборува,мојот има 2 год.и 10 месеци,во март ќе прај 3 години.Вика мама,ма јас,нас ,не,да,мене,дај ,на ,имитира животни,активно дете е игра,знае да игра со други,ги знае намените на предметите...и кажува нешто по негово,што викам јас кинески зборува...Дали вие имате вакво искуство и што би ме советувала?
Само повеќе работа по дома. Еве пример последниов месец два пред спиење обавезно читаме 3-4 книги од биби многу ги сака и само го прашувам што прави биби, каде е зази, дедо мраз што им донесе и сл.за да го натерам да опише. Купив боенки, некои др сликовници и онакви како да пишува и црта со испрекинати линии па тој да ги спојува. Тие највеќе ги сака. Одам во книжара и гледам да земам нешто едукативно. И помалце до екрани. Не дека не му давам воопшто но гледам да намалам навистина. А мислам и дека многу му помогна играњето со помалото братче зашто цело време има некоја акција и мора да се разберат некако хах
Да,ќе мора повеќе работа по дома,сака тв да гледа,но кај нас има и друго нешто што мислам дека е исто така причина за незборувањето.Многу сака цуцла,зависен е од неа...
Искрено многу разлика има од дете до дете. Кај нас помалото има 2 ипол сега, збори како навиен уште од годинка што се вика, како голем, а беше исто зависен од цуцла до сеа до пред нова година. Многу тешко ја тргнавме. Гледајте да ја криете преку ден и вниманито да го насочувате кон други занимации за да ја заборави. Секако тоа да не биде одеднаш зашто така може и повеќе стрес да му се направи.
На колку прозборе, можеш да ми кажеш подетално? и син ми го носам на логопед па да слушнам и други искуства..
Значи он на две ипол години скроз ништо значи ни а ни б не кажуваше. Тогаш почнавме со логопед. После 2 месеца почнаа првите зборчиња. Ми викаа од таму и да не е правилен изговор на почеток, сепак се рачуна како зборче, се се прифаќа само да кажува нешто. И така од ден на ден се подобар. Правеа вежби тами и говорни и моторички, плус ние дома колку можеме. Сега не е скроз пуштен ама пак зборува, супер е, знае да побара се, со брат му се караат за играчки, знае неколку песнички, брои, кажува адреса каде живее, мојот тел број, овошје, зеленчук, животни, предмети многу и уште мн др работиии. Сега не оди, од таму ни дадоа самите пауза за да видиме дома како ке напредува и еве се трудам колку можам и покрај другите обврски.
И внуката од брат ми не зборува сеуште, оди ама чудно некако Само со раче покажува, упорно и зборуваме, ама како инает да е. Чудно ми е, моите до година ипол одеа, збореа. Сепак секое дете е различно. Што мислите мајки?
Моето ќе полни сега 4 год.но уште не зборува..поточно си има некој фонд на зборови што ги кажува но не е тоа тоа, не води дијалог, не поврзува реченици. Многу тешок на зборување е, јас би рекла мрзав. Пример знае да каже вода, но ако е жеден нема да ми рече сакам вода, туку ми донесува шишето да му наполнам, или ми покажува со раче што сака..или ако прашам за бананата, што е ова? Ќе рече банана, утре ќе ги прашам истото што е ова, нема шанса да ти каже..почнавме и ние со тие логопедски вежби па чекаме подобрување.
Хм,во последно време сметам дека има доста деца кои имаат потешкотии со говорот.И мојот поголем син кој сега е 9,5 одини доцна прозборува,на 3,5 год.На 2 год и 3 месеци прв пат ме нарече мама.Сега е одлично дете,четврто одд ,одличен ученик,брзо учи и памти,социјализирано дете,спортист,комуникативно.....Јас се надевам дека се ќе надминете.Каков е во однос на другите деца и комуникацијата?Дали е активно или пасивно дете?Зашто некогаш и однесувањето на детето е карактер,немора да значи дека е некаква маана.