@Cacuvche многу си загрижена и опседната со развојот на малиот! Реално, на таа возраст треба да зборува и разбира многу, но верувај, нема да биде прво дете кое покасно прозборело. Ете и пример ќе ти кажам, мое внуче прозбори на 3 години! Има такви случаи а воглавном се е во ред со децата, само говорот касни! Убаво од тебе што се трудиш и му читаш приказни, пеете песнички... ама што се опседнуваш со бројки, букви... се збунува повеќе малиот! Инсистирај да посетите невролог, затоа што реално се сомневаш дека имате проблем! Бар ќе знаеш на што си, дали треба нешто да преземеш и сл. Јас се надевам дека се ќе биде во ред, но ти нема да си спокојна додека не посетите невролог! И ова сакав да те прашам, што кажува матичниот педијатар? И тој би требало да изнесе мислење! Добронамерно коментирам, се надевам нема да бидам лошо разбрана! Бацки до малиот и убаво денче!
Ако не оди во градинка, не би било лошо да го запишеш. Градинката е одлична работа за поттикнување на зборењето. Мојот тргна некаде во ист период како твојот син, многу малку збореше и наеднаш почна многу да зборува, да сврзува цели реченици. Инаку, не му врши притисокот на тако мало дете за бројки и букви. Тие работи не мора да ги знае на оваа возраст. Некогаш кога ние напнуваме за нешто, дури и несвесно, детето како уште повеќе да се блокира. Од искуството ти зборувам.
Кај нас повеќе работите некако спонтано ни тргнаа на подобро, веќе кажуваме некогаш реченици од по 2 збора, нормално од тие зборови кои ги знае. Изговорот му е измешан, си ги кажува зборовите како ќе му текни. На пример еднаш ми рече нанам нинани (што му значи - сакам цртани). А инаку за броење или нешто што не сака да учи да го натерам да учи, пишти и плачи цел ден. За читање приказни, тој игра а јас одстрана читам приказна - нема теорија тој да седи до мене а јас да читам. Инаку ако е попасивен за зборување, пробај повеќе да зборуваш што му правиш - дека го чешлаш, му ја ставаш блузата, дека миеш чинии. Значи секојдневните работи да му ги повторуваш. Барем син ми така учи. И му купив алатки - ги обожава. Се поправа, количињата, колената на домашните хихихи. А инаку сосила не, ама седнувам одстрана и читам, демек јас се интересирам. Почни со обичните работи, јас го иритирав со тоа што кога надвор шетавме уште пред 8 месеци, имав една мала игра. Не знам од каде ми текна. Еве вака - секој ден баравме кучиња, мачиња и пилиња. И кога ќе видевме маче - одма викав еееејјј! мачее, истото и за куче и за пилиња....Секој ден па можеби два месеци и повеќе ја игравме таа ``игра``. Еден ден пред да наполни 2 години кога видовме маче, сам рече мн мн тивко маче. Охрабрувај го и прави како да зборувањето е мн мн интересно. Пробај барем овој период пред да го носиш на логопед. И уште нешто, секогаш кога го носам на градинка му велам, ајде вентијаџето да го извадиме и тој почна сам да го вели тоа. Ќе ни паднат устите ама тоа е. И пиши или тука или во лп за резултати кисс мами
Да тие работи веќе ги правиме, секојдневно се што правиме му го опишувам и го прашувам, ама за зборување е мрзлив инаку пола букви од азбуката ги препознава и кажува ама збор да каже ЈОК сака да учи и мислам дека ако вака продолжи на 4год. ќе чита ама многу е мрзлив за зборување некако тешко му оди иако разбира и се нервира ако не може да возврати. Работиме секојдневно, дома сум и му се посветив, сам си зема букви бара да му кажеме кои се, и ме тера на табла за пишување да му пишувам а тој да ги кажува бројките и буквите. После мене зема тој пишува исто како и кога у читам и пишува линии и вика М демек ја напишал буквата М и нас ние интересен и го мотивираме секогаш со БРАВО, ОДИМЕ НАПРЕД а и за какање треба да се учиме ама без кажување тешко оди. Убав ден и се читаме.
Еден месец сум дома секој ден вложувам напори но некако слабо. *6 месеци гледаме само цртани и бушава азбука на македонски јазик, *пееме песни на македонски јазик од кога е роден му ги пееме и му пуштаме детски песни *Ги знае со ммммммммммммм да ги пее песните и одличо тактира *Знае да брои до 10 ама само со по 2 збора неколку броја на пример шес за шест или де за десет а останатите неколку броја со аммм ги кажува *Азбуката на СЕ му е напишана, на ливчиња, коцки од хартија, табли за пиши бриши имаме 2 и една за со фломастер, боички и тетратки на секој агол во собата, 2 пара карти со целаазбука, на капачиња букви и ги знае да ги кажува пола букви ама само поединечно ЗБОР НИКАКО ДА ИЗУСТИ само мама, баба, папм. а ако навалуваш за повеќе ии му повторуваш некој што неможе да го кажа се нервира и вика .... ПОМОШ...совет плус?
Многу го притискаш и форсираш, па мислам дека од сето тоа добиваш контраефект. Стави се ти на негово место, ќе бидеш исфрустрирана и нервозна. Колкаво е детето? Ако е помало од три години, букви и бројки ако препознава е супер. Ама прерано е за тоа. Зборувањето ќе си дојде спонтано само од себе, не притискај. Самата себеси си создаваш притисок и нервози, па и детето е нервозно и исфрустрирано. Опушти се малку, заборавете на буквите и бројките некое време, остави детето само да прозбори. Ако разбира што му кажуваш, извршува заповеди и прави се што ќе го замолиш, ќе биде во ред. Немој да скокаш на секоја негова, уште неизречена желба, прави се дека не го разбираш, ќе се потруди самото ако многу го сака тоа што го бара во моментот. Како што кажав, без форсирање.
И мојата е иста кога нешто не знае да направи се нервира и вика,а за зборување ќе си почекаме и ние. Фали го за тоа што знае да го каже. Ако вика де од десет...речи му " да, де-сет...браво". Ако гледаш дека многу се нервира...не го притискај...пробај малку подоцна со истото. АКо му велиш кажи ова,а тоа не знае да каже...нормално е да се изнервира. Исто како и нас, ни ним не им е лесно (дури не сватат и се пуштат). Не го терај да кажува...кажи ова, кажи она....туку нека биде како низ разговор...како се вика ова? Што е тоа? Како прави тоа? И јас работам веќе неколку месеци поинтензивно...ама некогаш резултатите месеци покасно се покажуваат. Мојава, па и ништо не разбираше,не сакаше сликовници да гледа воопшто...сега имаме мал напредок во разбирањето и почна да сака сликовници...(или таа ме прашува т.е со прстето покажува,а јас и кажувам што е тоа...или јас ја прашувам каде е тоа?...па таа покажува)...Засега сме на гестикулациски говор повеќе, али со малку работа и другото ќе си дојде. Битно гледам дека е многу заинтересирана и со прстето постојано покажува во смисла што е ова? Инаку да дополнам од пријателка детето ни букви, ни броеви знаеше дури не тргна во училиште...па сега велат дека е меѓу најдобрите на училиште. Го носеа на логопед. Како што ми кажуваше покрај говорот им даваат и вежби за фина моторика...како една вежба ја спомна отпетлување и запетлување петличиња. Ако разбира детето и ако знае да ги кажува буквите немаш простор за загриженост...само прашање на време е.
Ти благодарам многу, инаку ние имаме 2 години 7 месеци. го форсирам овој месец оти сме 2 години и 7 месеци а нема ниту еден збор во вокабуларот пред тоа 6 месеци го оставав на не терање ако се вели така и немав резултат ама сега не го терам да повторува само ќе му раскажувам се што бара да знае, а буквите ги почна сам и бројки така полесно колуницира и ги препознава секаде. Знам дека со форсирање е контраефект ама мораше.
Моето мислење е да продолжиш да работиш со него како досега.Децата ни се иста возраст пишував тука претходно за нашето искуство.Сега сме во странство ама пред да дојдеме 2-3 месеци одеше на логопед и за тоа време напредок неверојатен.Пред тоа знаеше околу 20 збора да каже а сега веќе сврзува по 2 збора.Да речеме дома не сакаше ни 5 минути да се фокусира да седне за да работиме а таму 45 мин.седеше на столчето и со радост одеше.Најногу од помош ни беа картите со букви од просветно дело и најлепше желје.Ке му ги покажуваш сликите и ке го кажуваш зборот на слогови па тој да повтара по тебе.Кај логопедот правеа и други активности како нижење ѓердан,цртање,редење коцки.Син ми слабо обракаше внимание кога некој му зборува па сега и тоа е подобрено.Воглавно доколку детето нема никакви други проблеми нема место за грижа.Потполно ја сваќам твојата загриженост оти и јас бев на твое место поготово кога гледаш деца многу помали како реченици сврзуваат.Само трпение и упорност оти без работа нема да има резултати.Поздрав
Внуче од тетка моја исто скоро до кај 3 г не зборуваше...ни а, ни б. Ми кажуваше откако тргна во градинка се пушти детето и сега не можеш да го запреш. Ми го кажуваше ова оти и јас сум загрижена. Кај нас нема ни мама ни ништо. Наше е само да работиме со нив и мотивираме...другото е до нив. Знам дека сте поголеми. Ама кога Ќе се пушти ќе видиш дека се ќе знае. Поддршка од мене.
Денес ми е роденден а плачам гледам сега невропсихијатри и се мислам што да правам дали да го носам за да ми дадат мислење за логопед. Најголема роденденска желба а и новогодишна ми е да почне да зборува друго не ми треба. Барем малку за една буква или знак се рдувам како да сум добила лото.
@Cacuvche mila vie ste pomali od nas a sme na isto nivo so zboruvajnevo,nie 3godinki ke pravi za 2 nedeli. Ista sum i jas na sekoja nova bukva kazana radosti sum nevideno. Bev do pedijatrata ni zakaza za logoped a mora da se pravat kontroli za sluh,psihijatar. Pedijatrata ni kaza deka posle 3 godina gi primat decijnata na logopet osven da nedaj godpod imat poseriozen problem,ja vide malata kako igra kako se odnesuva i rece deka ne e seriozen problem,treba poveke vnimanie i zboruvajne na deteto. Na logoped sme 27 mesecov den posle rodendenot,ke pisam kako i sto ke bide. Da napomenam deka masko dete 2god i 8 meseci ne go prima na logoped bidejki nemalo potreba,si igralo vnimatelno,znaelo sto saka sto ne,kazuvalo ne ne koga ne sakalo daj koga sakalo... Imate vreme @Cacuvche i jas se grizam koga gledam deca 2godini zboruvat kako vozrasnii,mora i pozitivno da mislime i zaedno so niv da odime napred i ucime.
@Cacuvche jas isto bi te ohrabrila da prodolzis da forsiras i rabotis. Od komsivkata detenceto e 4 god i 7 meseci dali znae 10 zbora da kaze. Odi 2 godini vo gradinka ama doma voopsto ne go forsiraa i rabotea so nego. Vikase komsivkata sekoe dete razlicno ce prozbori ima vreme. Mesecite si letaa, detevo slab naoredok vo zboruvanje. Duri sega pocnaa da go nosat na logoped otkako im sugeriraa od gradinka. Ne znaese pesnicka da nauci, ne ne razbirase sto vikame, abe nisto. Sega se svesti ona deka ostavile zaludno mnogu vreme da pomine i i ide da pukbe ama toa e. A site i vikavme fati si ja rabotata so vreme.
Нема што да се плаче.Ќе му помогнеш на детето со време за да има успех.Однеси го во Центар за слух и говор.После однеси го во Симпо(ама и немораш баш таму,туку било каде кај што има психолошка проценка).Однес си го на разговори и преглед кај дефектолог....па после барај невропсихојатри.Рабптата со дефектолог и логопед е важна за да прозбори.Невропсихојатар е битен само да ти каже дали има некакви промени во мозчните бранови и лекарства да ти даде.Но говорот ќе го постигне само со работа со стручно лица.Почни одма и не чекај многу
Бевме денес на психијатар дефектолог и логопед кај се поминавме, ни дадоа забелешка за однесувањето не обрнувал доволно внимание треба градинка запнав сили да појде денес иако чекаме 2 години од септември трета за во градинка на листа на чекање сме. и ни дадоа апчиња и кидзомега и за 2 недели да се јавам а за месец дена преглед пак па ке кажат мислење. СЕ ШТО Е ЕЛЕКТРОНИКА, БУКВИ БРОЈКИ ДА СЕ ТРГНАТ.само градинка и игра. дадете предлог вие што одите на вакви третмани некој совет за внимание лили игра. ОД чаша да пиеме и џвакаме. поздрав јас морав со букви оти така само можев да му извлешам глас.
кидзомега НЕ СЕ АПЧИЊА туку витамини. не ти го развирам наодот. Градинката ќе помогне но сама од себе нема да пружи напредок. А твоето се уште е со цуцла и јаде паситана храна?
@Cacuvche prva opcija ti e da gledas da facas vrski za vo gradinka sto pobrzo pa pocne.Ako ne uspees ako imas finansiski sredstva barem nekoj mesec neka odi vo privatna gradinka za da vidis dali ima napredok. Socijalizacijata ima golema uloga vo razvojot na decata posebbo vo govorot. Ce se druzi so drugite deca, ce im gi nauci iminjata na decata, so tek na vreme ce kazuva sto pravele vo gradinka itn.. I vtora opcija da se naoruzas so edukativni igracki ( zvucni slikovnici, bukvari, kocki za redenje, boicki, plastelini- i od tie kako pesok sto se za modeliranje... i mnogu drugi) i se niz igra da zboruvas i pravis, a maliot po tebe da povtoruva. Ama seto toa da bide opusteno bez nervoza. Neka ima i nagradi za sekoj povtoren zbor davaj mu po nesto sto saka. Ova e moe mislenje,se nadevam za brzo vreme ce vidis napredok
АПЧИЊА И СИРУП КИДЗОМЕГА НИ ДАДОА. СЕ МУ ПОНУДУВАВ АМА КОГА КЕ САКА СЛАМКА НЕ САКА, ОД ВЧЕРА ПИЕ ОД ЧАША ИАКО И ПОРАНО СУМ ГО НУДЕЛА. БОЖЕМ ЈАС НЕ САКАМ ДА КАЖЕ ВОДА И ДА ПИШЕ ОД ЧАША. МЛЕКО ПИЕ ОД ПЛАСИЧНА ЧАША СО ИЗДАДОК ПЛАСТИЧЕН. ЗА МЕСЕЦ ДЕНА СМЕ НА ПРЕГЛЕД НИ РЕКОА ЕКРАНИ НИКАКО И ГРАДИНКА. СО ЧОКОЛАДО КАКО НАГРАДА ПОЛОШО Е НЕ СОРАБОТУВА А ПОЧНАВМЕ ДА РАБОТИМЕ ПО ЦЕЛ ДЕН КАКО ЛУДА СУМ. МАЖ МИ ВИКА ДЕКА Е ЕКРАНОМАНИЈА АЈДЕ ЌЕ ВИДИМЕ ЗА МЕСЕЦ ДЕНА. ПЛУС ТОА ПЛУКА СЕКОЈ ДЕН МУ ДАВАМ ЈАБОЛКА ПАРЧЕ ЈА ПЛУКА СЕ МОЛИМЕ КОГА ЌЕ МОЖЕ ЌЕ ЈА ИЗЕДЕ ПАСИРАНА ХРАНА ДО 2 ГОДИНИ МУ ДАВАВ И ДО 2 ГОДИНИ ЦИЦАШЕ. ДРОБЕНО ЈАДЕ И МАЧКАНО ОД 2 ГОДИНИ. АКО ИМА НЕКОЈ ИДЕЈА КАКО ДА МУ ДАДАМ КРАСТАВИЦА И ЈАБОЛКО А ДА НЕ ПОВРАЌА НЕКА ПИШЕ И ВЕ МОЛАМ НЕ МЕ НАПАЃАЈТЕ ПОЛОШО МИ Е . ПОМОГНЕТЕ СО СОВЕТ АКО НЕКОЈА ИМА ВАКОВ СЛИЧАЈ. ИНАКУ ИМЕНУВА СО ЗВУЦИ ЖИВОТНИ И БРЗО УЧИ СЕ АМА НЕ МОЖЕ ДА КАЌЕ И ДА ПОВРЗЕ ЗНАЧЕЊЕ СО ЗБОР.