Што се однесува до витамин Ц, моето мислење е следново: Дали е неопходно? - Не, но е пожелно. Дали мора наутро? - Не, но е пожелно. Баш читав книга за нега на кожа каде се опфатени многу процеси што се одвиваат во кожата и фактори кои ѝ влијаат на одреден начин. Со оглед на тоа дека авторката е биохемичар, објаснето е надолго и нашироко, сè до клеточно и хемиско ниво и треба тоа да е навистина да е твој фах за да разбереш сè. Затоа ќе извадам неколку цитати кои се поразбирливи за сите нас, кои кажуваат нешто повеќе за стареењето на кожата и која е улогата на витамин Ц. *се извинувам однапред што е на англиски Spoiler "When it comes to skin aging, there are two main culprits: UV light and oxidants, and much of the damage caused by UV light happens through reactive oxygen species (ROS*, chemically reactive molecules containing oxygen), so fending off ROS* is crucial to skin aging and health." "ROS* are formed as a natural byproduct of respiration (breathing), and our body (including skin) has the means to deal with them. However, during times of environmental stress, like exposure to UV or heat, ROS* levels can increase dramatically, causing significant damage to cell structures. This syndrome is known as oxidative stress. ROS* are also present in the atmosphere, especially in polluted environments and, incredibly, in some "skin care" products. Exogenous ROS*, those originating outside the body, are formed from pollutants, tobacco smoke, or ionizing radiation. Inside the body, the electron transport chain in the mitochondria is the major source of superoxide production in the cell. As electrons pass through the electron transport chain, a small fraction escape and prematurely react with molecular oxygen, resulting in the production of superoxide." "When ROS* production exceeds the cellular antioxidant capacity, in other words when there are more ROS* than your cells can handle, there will be oxidative damage to cellular components such as proteins, lipids, and DNA. DNA damage in particular, including single-strand lesions, deletions of bases, or "cross-links" between DNA and proteins. DNA damage is the basis of UV-induced skin carcinogenesis. Lipid peroxidation affects phospholipids both structurally and functionally and results in cell membranes with altered elasticity and permeability. Protein changes are reflected in the skin by a decrease in total amount of proteins, and alterations of the structure of proteins that are crucial to skin function (like collagen and elastin). Mitochondrial damage by ROS* leads to decreased energy production and even cell death." "The formation of ROS* is prevented by an antioxidant system that includes small antioxidant molecules (ascorbic acid (латинското име за витамин Ц), glutathione, tocopherols), plus enzymes that regenerate the reduced forms of antioxidants, and disarm ROS* (superoxide dismutase or SOD, peroxidases and catalases). Antioxidants act as a cooperative network, employing a series of redox reactions." "In short, vitamin C is the water soluble antioxidant that will decrease oxidative stress in your skin. This is probably the mechanism by which it inhibits melanogenesis, protects from UVA and UVB radiation, lightens sun spots, and alleviates melasma. The other effects of ascorbic acid on the skin are probably related to its role as a cofactor in a number of enzymatic reactions. At the biochemical level, L-ascorbic acid (L е префикс кој ја означува позицијата на врските меѓу атомите во просторот; постои и префикс D) promotes synthesis of new collagen, promotes expression of type 1 and type 4 collagens and ascorbic acid transporters, and inhibits the activity of matrix metalloproteinases (enzymes capable of breaking down collagen and elastin). The use of L-ascorbic acid visually improves wrinkles and decreases inflammation." Накратко, јас сфаќам дека иако витамин Ц може да се нанесува било кога во текот на денот, се препорачува да се нанесува наутро, бидејќи дава дополнителна заштита од зрачењето на сончевите зраци, а останатите придобивки ги има посекако, без разлика дали е ден или ноќ. Не знам зошто од The Ordinary препорачуваат конкретно тој продукт да се нанесува навечер, не можев да најдам одговор. Им ја видов листата на производи со витамин Ц, каде ги пишува и препораките за времето на нанесување на производите. Забележувам дека за некои витамин Ц производи (скоро чистите витамин Ц производи) препорачано е да се нанесуваат навечер, а за некои препорачуваат и наутро и навечер, што значи дека е нешто до формулацијата. Знаеме дека чист витамин Ц е нестабилен на воздух (менува боја - станува портокалев), додека неговите деривати се постабилни. Со нивни зборови: Spoiler The best property of any powerful antioxidant is also its worst property—it oxidizes. Basically, antioxidants bind to free “radicals” of oxygen so that your cell's don’t. The problem is that they may bind to oxygen in the bottle before you even buy any product claiming to contain antioxidants. And since Vitamin C has a very strong ability to bind to free radicals of oxygen, as soon as it’s dissolved in water, it starts to oxidize and change the colour of the solution (from clear to slight orange and later to dark orange). When this change happens, two things occur: 1) the activity of Vitamin C becomes disabled and 2) far worse, the “antioxidant” formulation actually turns into a “pro-oxidant” formulation. Many clinical skincare brands have filed patents that claims to stabilize Vitamin C in water and many have fought amongst themselves on whether or not they have breached each other’s patents. These patents and fights are simply meaningless because these respective formulations continue to show oxidation and change colour, while consumers believe that since there is a patent, this colour change might be OK. A patent grant does not verify that the function described actually works—a patent is not a validation of a discovery; it is simply an exclusivity to a position claim. Very simply, if a Vitamin C formula turns colour, the Vitamin C is oxidized and the formula becomes potentially damaging to the skin. Other products have gotten around the stability issue of Vitamin C by using stabilized forms of the substance. These forms take on names such as Ascorbyl Glucoside (usually used at 2%), Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP, usually used at under 10%), Sodium Ascorbyl Phosphate (similar to MAP) and Ascorbyl Palmitate (very controversial and usually used at less than 0.2%). There are two issues to consider with this approach: 1) These forms still need to be converted to L-Ascorbic Acid—the pure form of Vitamin C useful to the skin and so a direct potency comparison to pure L-Ascorbic Acid should not be made—and 2) the maximum amounts of these materials that can be solubilized in a formula is between 0.5% and 10% depending on the material. The Ordinary offers the most studied forms of Vitamin C derivatives (Ascorbyl Glucoside, Magnesium Ascorbyl Phosphate and Ascorbyl Tetraisopalmitate) in independent formulations. It's notable that, leaving aside the general benefits of topical Vitamin C (where pure L-Ascorbic Acid wins), the derivatives of Vitamin C have been shown to offer better brightening results than pure L-Ascorbic Acid. Можеби мислат дека чистите и/или појаките концентрации на витамин Ц не делуваат доволно добро преку денот, бидејќи се понестабилни, па не би имале максимален ефект. Не знам, не сум ни биолог, ни хемичар, ни формулатор на козметички производи. Сè што знам напишав погоре .
Можеш, јас ставав и наутро и навачер, еве и утрово ставив со цел да го забрзам процесов на справување со акниве кои во последно време многу ми се изразени, а инаку во нормални состојби кога не ми се толку изразени практикувам само навечер.
Добра работа ќе заврши ако ја става наутро + излегува надвор. Адапаленот ионака станува неактивен при изложување на сонце, може само дополнителна штета да си направи.
Па ставив утрово затоа што воопшто не излегувам надвор денес, го имам на ум тоа дека адапаленот се деактивира при изложување на сонце а и ризикот од сончевите зраци
Само заборавив да посочам дека кога го ставаш преку ден, прави го тоа во денови кога не излегуваш на сонце или пак ставај крема со спф, јас ја користам од биодерма со спф 30 Photoderm AKN mat, многу е добра.
Соната спаѓа во групата на ретиноиди, а тие не се препорачуваат да се користат во летниот период. Можете лицето да си го упропастите од сонцето.
Кремата јас ја имам користено, пред се е за мрсна кожа наменета, барем така се сеќавам. Можеш да ги разгледаш и другите што ги има, мислам дека така им беа поделени - за мрсна, сува и комбинирана кожа во зависност од тоа каква имаш. Мене ми одговараше ептен, не дека имав нешто многу акни ама тие што ги имав ми ги смири. Искористив две-три пакувања и прекинав, осеќам дека можам и без неа. А мицеларната вода не е ништо подобро од било која друга така што не ти ја препорачувам.
Многу ќе ти се исуши кожата. Јас така претерав и ми се излупи после кожата па мака мачев. Најубаво навечер и врз неа крема.
Ако имаш пари за фрлање и време да одиш на “контроли” посети го. Нормално лекот ќе биде да купиш од неговите производи, плус да си ги платиш прегледите и кога ќе нема ефект сама ќе се откажеш.
Денес бев, воопшто не ми се допадна пристапот, а и прегледот траеше 2 мин. Ми даде лосион кој е за акни и крема за розацеа. Ми кажа после 2 недели да одам.. А во Охрид па и не знам за некој друг дерматолог освен него. Благодарам за мислењето
него таа му е политиката, да си ги продава неговите производи, нема тука дали се соодветни или не, тие се. На пример, мрсно лице со акни и кожно заболување на нога кај баба ми лечеше со исти препарати. Ни лицево ми се среди, ни нејзе тоа на ногата. Ама од него толку е. Се на база на прополис. Е сеа можда некому ќе му се погоди, секој со среќата.
Дали ви се случило после 2-3 дена користење на соната магично да се исфрлите ? Нешто да не има фора да не вади се од корен? Не сфаќам
Не сум користела Сона, ама ако ова е точно: тогаш да, на почеток на користење на ретиноиди (или на пр. BHA) има фаза на „purging", т.е. чистење на лицето од „заробените нечистотии" во него.