Измешани многу работи на темава... халовин и валентин дури. Културно присвојување е кога доминантната култура присвојува елементи на малцинство. Ко спортските клубови во УСА што имаат маскоти Индијанци, елементи што се свети за нив ги злоупотребуваат без никаков контекст. Е навредливо и е сквернавење. Или ко главата на Буда исполепена по тоалети и изложена во домови за декор. Некому тоа му е свето, тебе ти е мода. Да ти дојде будист на гости и тоа како има право да биде навреден. Dream catchers без да знаеш што значат, африкански бои, терминот џипси што е толку чест во кориснички имиња на инста... се тоа има значење за една култура, кое се игнорира кога друга го присвојува. Во случаите со црнците, белецот користи елементи од нивно културно наследство како fashion statement. Не се сите случаи присвојување, но има многу. И ако некој е навреден од тоа, зошто упорно би го правела и би го убедувала дека нема основ да биде навреден? Ова не е точно.
Ама ова нема врска со културно присвојување, јасно ми е дека е навредливо и јасно зошто. И други слични гранични примери ми текнуваат сега ама да не одам уште оф топик. Конечно, убави примери. Иако немав поим за дрим кечерите и сеуште ми треба време да го испроцесирам. Ама па стварно не разбирам, колку далекусежно може ова да биде. Тетоважите на Џоли, присвојување ли се или одраз на почит? Или било која тетоважа на азиски симболи? Хммм
Епа ваљда ако се интересираш вистински за таа култура и знаеш што купуваш и тетовираш, нема да биде безначаен симбол туку почит. Секој има право да се интересира за други култури, да прошири видици. Некогаш во тој процес и ќе се пронајдеш во некои универзални вредности. Јас имам стикер од Дрим кечер на плочки во купатило. Нема да барам оправдувања дека е во ред, кога дел од нечија култура масовно се произведува и продава на алиекспрес од луѓе што појма немаат што значи, за исти такви купувачи. Ако не верувам значењето што го имаат за тие откај што потекнува, нели е навредливо да ги користам за декорација? Интересни ми се, мистично некако ми изгледаат. Сакам за во детската соба Не ми е оправдување и ако некој ми замери, секое право го има да го направи тоа. Затоа најмалку што можам да направам е да се информирам за симболот и ако веќе решам да го ставам, да го почитувам.
Kaко не е? Се стериотипизираат физички карактеристики на нечија култура (и раса) во форма на костум и сето ова се пакува под името традиција. Само зашто примерот е интерсекционален со расизам, и зашто не се практикува секој ден туку еднаш годишно, не го прави лош пример. Ова е културно присвојување, по дефиниција ама може изгледа несоодветно зашто на истава страна се дискутира дали црнец може да биде виолинист. Да се дополнам, @Biljarkata сфаќам на што мислиш. Расни карактеристики не се еднакви на културни. Примерот е дефинитивно првенствено расистички, ама сеуште мислам дека е пример на културно присвојување. Други примери што ми дојдоа се приредбите на училиште и градинка, и општо маскембалите. Без разлика дали се индијанци, или црнчиња, маските се базираат најмногу на стереотипите за дивјаци. Во градинка имавме приредба каде што една група беа црнчиња и перформансот се состоеше од трчање во круг, испуштајќи крици, нормално пропратено со соодветен изглед и црна боја. Не мислам дека е толку наивно, зашто на децата им ствара одредена слика за нешто што го немаат во блиска околина (зборам за на пример Македонија). Не мислам дека некој не видела ваква маска и за први април.
Оти стереотипизирање на расни карактеристики не е превземање на култура. Во случајот холандската традиција е базирана на расистички елемент. Бар јас така имам разбрано.
Белите и привилегирани луѓе се Европејците со потекло од Западна и Северна Европа. Балканче под дифолт е понепривилегирано и од бели и од црни западњаци. Балканско девојче напрајло фризура со плетенки и ајде апроприејшн? А Бијонсе шо си ја белее кожата и има плава коса не е апроприејшн?
Уште не разбрав кое е девојчето Тоа со Бијонсе е поинаку, Мајкл Џексон беше екстрем во таа смисла можеби- секогаш е поприфатливо да си повеќе бел, за да се вклопиш во системот кој дискриминира не-бели. А уствари целиов овој муабет никаде не води, освен кон позадината дека некој треба да промовира тренд, и некој да го следи. Белите да црнеат, црните да белеат, сите да си ги поправаат носовите, јаболкниците, усните, сите стремејќи се кон компјутерски дизајниран идеал за убавина. Американ дрим
Епа кога не сака да се замара со културно присвојување, ќе му го соберат ајварот. Инаку сега отворив Инста да видам што е фамата со девојкава. По имево мислев дека е некоја од странство, таа од Македонија била. Во Македонија секако не мора да се секира, но факт е дека она тоа што го прави е како некој гурман/готвач од Шпанија да стави на профил слики од ајвар и да пише во опис креативни изуми на храна.
Фала за информација, за нас прекрасните луѓе оф д грид Јас стварно мислев којзнае шо чудо е. Баш во Македонија ќе се изнапрофитира од инфлуенсерство , одобено со мулти-расен микс. Уствари 7 страни се напишаа, сега популарноста ќе и скокне Е, а дредовите се исто културна апропријација? #учимедурисмеживи
Па не сум комплетно сигурна. А носот? https://abcnews.go.com/2020/MichaelJackson/story?id=7982236&page=1
Премногу плачки за ич ништо. Секој е веќе навреден од нешто, еднаш пишав за тоа канселнување на се' живо, аман - заман. Примерот на @dayla е безобразен и расистички и не е ни културно присвојување него е баш чист расизам, ама носење фризура да ми извините, не е ничија сопственост па некој да ја присвои. Боите не се ничии, фризурите не се ничии, а скоро читав бунт од црнкињи по нет зашто беливе жени носеле перики богати, не бил нивен пронајдок. Можеби тргнувам од себе, сосема ми е сеедно дали у Берлин некоја ќе шета со опинци, ниту планирам да размислувам или да се извинувам, ако јас вака словенски бела носам на себе нешто од туѓа култура или традиција. И тоа пак да кажам врска со расизам нема, ниту па мислам дека сме и сте доволно запознаени со расизмот од црнците кон белците во 21 век, се согласувам со @Cosmi и уште некој имаше споделено, не сочувствувајте толку брзо, first hand искуство имам и не баш фино. И нема да навлегувам какво било, само ќе кажам дека читањето на нет и доживувањето од прва рака се различни. И кој сака нека е навреден искрено, ако ми се носат плетенки ќе носам, ако ми се тетовира арапски мотив ќе тетовирам, ту мач сензитивити не е нешто со што би се замарала. Ние суштински работи на светов не решаваме, баш еве ќе се мислам сега пред огледало дали културно присвојувам скандинавска култура оти сум повеќе плава, а носам некогаш и плави леки.
Па не е толку едноставна работата за да кажеш ќе правам што сакам и кој сака нека е навреден. Еве еден пример, еден од многуте. Не е се’ културно присвојување, ама па за некои случаи најмалку што можеш да направиш е да се замислиш. Мене некој да ми рече ме навредуваш што користиш дел од моја култура а не го разбираш, ќе се обидам да истражам, да разберам и ќе кажам извини, го направив од незнаење. Не е во ред индијански симболи на Викторија’с сикрет шоу или маскоти што се глупираат по спортски натпревари, тие го сфаќаат ко исмевање. Инаку расизам ко концепт е системско и општествено дискриминирање поради раса. Нееднакви услови на образование, на пример. Такво нешто кон белци нема, без разлика на first-hand искуството што си го имала. Инаку сум имала и јас first-hand искуство на расизам од белци кон црнци во европска држава, реагирав и ист им беше коментарот - ти не живееш со нив, не знаеш. Самата таа ијва е расистичка. А реагирав зашто му било срам црн жандарм да му пише казна. Човек со чесна работа што си ја работи најнормално, го дискриминира. Црнците им ја цицале државата, а тие самите лажираат бескрајни боледувања. Францускиот фудбалски тим не бил француски зашто само црнци, не ни навиваа за својата земја на светското. Тоа што уште цицаат од ‘поранешните’ колонии во Африка не се важи
Ништо паметно не ни очекував од Американците, ама ок, реков тргнувам од мене, сеедно ми е како некој ќе носи опинци, и дали ќе тврди дека има македонски предок. Можеби некому му е важно ете, мене лично не ми е. За расизам не коментирам понатаму, затоа што не сум расист, ниту моето искуство ќе го раскажувам, небитно е за ова поднебје. Ама фризура ни една не припаѓа никому, така што, за тоа освен да си плачат, немам што да кажам. И сериозно сакам да тетовирам арапски мотив, само затоа што ми е визуелно убав. Интересно ми е како ние како балканци се занимаваме со културно присвојување на црнци и индијанци, ама кај нас уште не сме сигурни чија е сармата, баклавата, турли-тавата итн. Сите имаме и сите немаме право на нив? Иначе страната кај што објавувам фотографии ми е нејтив американ името, ми се допаѓаше и така се крстив. Го знаев името, ми се допаѓаше како звучи, ми се допаѓа значењето на зборот и тоа е тоа, не гледам потреба од повеќе филозофија. Комплицираме некомплицирани работи, системски расизам и национализам не ќе чепкаме, ама пребитно е дали Бијонсе носи плава коса и плави леки или белкиња носи суканици.
Се занимаваме зашто е дискусија на форум, во која се измешаа триста теми. Баклава и турлитава не е културно присвојување, туку остаток на окупација и мешање на култури. Ако Индијанец јаде чоколадо или се облекува во костум не е културно присвојување. Скроз различни работи се. Бијонсе и Мајкл Џексон се одраз на потребата на црнците да припаѓаат и да бидат прифатени, пак различна работа. Разликата е во дискриминатор—жртва односот. И во системскиот расизам што го спомна во последната реченица, тука е разликата. Расизам и дискриминација и тоа како се важни на ова поднебје, зашто ги има. И сите сме или сме биле по малку или по многу расисти, само што никој не сака да признае зашто нели, секој за себе е убеден дека е Добар човек. Тоа што тебе не ти е важно не значи дека и на сите други не треба да им биде, посебно ако веќе им е доста од дискриминација и се чепка нивната култура, па тие го сфаќаат ко подбив и површност. И да, тетовирање мотив само затоа што е визуелно убав а не се трудиш да му сфатиш значење е површно. Барем истражи малце повеќе за потекло и значење, сепак ќе го носиш цел живот на себе. Всушност да, ти имаш право што сакаш да правиш со телото, косата, што и да е. Но дали можеш да кажеш дека никој нема право да е навреден од тоа, ако е засегнат?
Сме расисти, но не кон индијанци и црнци, пошто ги нема. Ако зборуваме за Ромите, да зборуваме колку сме расисти према нив, пример. Нека им биде доста од дискриминација, ама пак ќе кажам - што ќе правам со моето тело не е ничија, освен моја работа. Па дали ќе се осеќа некој арап дискриминиран од мојата тетоважа, црнец од мојата коса, скандинавец од моите очи, како да кажам, ту мач сензитивити е и немам што да размислувам дали мојот изглед навредува некого. Нема простор никој да е навреден од она што го правам со своето тело, освен ако не знам, буквално изигравам блекфејс или тетовирам свастика пример. Пошто не е исто, актот на пренесување порака на омаловажување или расизам, или визуелно ми е убаво и ми се допаѓа. Многу ограничувања, не ми се допаѓа. И многу кенкав свет.
Мене ми се допаѓа девојкава, баш има смела фризура. И не знам како тоа е навредливо, освен што покажува восхит према фризура која е доминантна кај црното население. Мислам нема поента за нечив стил да се говори дека е дискриминирачки, освен ако истиот не е мотивиран од некакво злодело према човештвото. Јас конкретно обожавам облека на која има древни индијански мотиви или наметка со јапонски елементи. Тоа не значи дека ја носам затоа што сакам да дискриминирам, туку го обожавам духот и стилот на народот. Колку ми се затоплува срцето кога некоја наша стара македонска песна е пеена од други култури. Сметам дека секоја култура е наследство на човештвото. Што не значи дека утре ако имам таква фризура ќе кажам дека е традиционално македонска, туку афро-америчка. Едноставно би била горда доколку човек од друга култура носи македонски мотиви, без разлика што не знае за потеклото и значењето. На крајот од денот, коса е. Смешно е некој да се навредува од фризура.
За Ромите и Еѓипјаните зборувам, да. Расисти сме скроз, од мали нозе, и тоа многу лесно се пренесува кога зборуваме за други народи. Природно некако ни доаѓа дека е во ред, зашто сме сретнале неколку црнци и одма пренесуваме впечаток на цела раса, исто ко што правиме за нашите сограѓани. Кенкав свет е и она - правам што сакам без да ме интересираат твоите чувства, пошто сум загрижена само за сопствените. Ќе носам каква сакам фризура, да. Но ако некој ми посочи дека е несоодветна, зошто да не се заинтересирам зошто? Не е расистичко зашто е од незнаење, ама ако некој ти посочи незнаење ете го Гугл, пробај да разбереш. Зошто на пример да не сфатам од каде доаѓа плетењето на косата кај црнците? Што ако живеам во МК, што има тоа врска кога дискусијава на темава ете почна оттука, па ќе научам нешто ново. Спојлер “African women have a rich history in terms of the ways they adorn their hair,” says Zinga A. Fraser, Ph.D., an assistant professor at Brooklyn College. A specific look could indicate the clan you belonged to, your marital status or your age. For example, a traditional style symbolizing heritage for the Fula women of the Sahel region consisted of five long braids down the back with a small tuft of hair gathered at the top of the crown. Hairstyles were passed down through the matriarchs of each generation—from grandmother to mother to daughter. The Fula women also went to great lengths to present their hair beautifully. Silver and amber discs accessorized their shoulder-length braids. “These styles were like neat headpieces, worn down the middle of the forehead—regal-like,” says Tamara Albertini, owner of the braid studio Ancestral Strands in Brooklyn. The dichotomy between tradition and artistry existed in perfect harmony until the start of the transatlantic slave trade in the fifteenth century. A NEW WORLD, A NEW MEANING According to Fraser, it’s impossible to understand the history of braids, and Black American hair culture in general, without looking at the impact of slavery on African women. In addition to the physical and psychological trauma it caused, an erasure occurred, she says. Before the captured boarded the slave ships, traffickers shaved the heads of the women in a brutal attempt to strip them of their humanity and culture. Perhaps colonizers recognized the significance of the elaborate strands. In any case, they sought to take away the women’s lifeline to their homeland. As the women endured the rigors of slavery in America, braids became more functional. “In a system [in which they] were just trying to stay alive, there wasn’t time to make intricate styles,” says Lori L. Tharps, an associate professor at Temple -University and the coauthor of Hair Story: Untangling the Roots of Black Hair in America. Sunday, which provided a slight reprieve from the torturous conditions, was the only day the women had to prep their locks. “[So] braiding becomes a practical thing,” adds Fraser. “[Hairstyles needed to] last an entire week.” Without time, resources or products, African-American women took to wearing their tresses in a more simplistic fashion. The women chose easier-to-manage styles, like single plaits, and used oils they had on hand, such as kerosene, to condition them. Braids also served another purpose: They became a secret messaging system for slaves to communicate with one another underneath their masters’ noses. Tharps explains that “people would use braids as a map to freedom.” For instance, the number of plaits worn could indicate how many roads people needed to walk or where to meet someone to escape bondage. Despite the immense difficulties they faced during slavery, African-American women did their best to hold on to the ancestral tradition of wearing meticulously braided styles. However, Emancipation in 1865 brought about a longing to leave all things reminiscent of that horrific time behind. As Black women flocked to cities like Chicago and New York during the Great Migration and took jobs as domestics (one of the few positions available to them), braids soon became synonymous with backwardness. For some, plaits and cornrows were traded in for chemically straightened or pressed tresses. “A braid was a sign of unsophistication, a downgrade of [a Black woman’s] image,” Tharps says. African-American women wanted to look citified. With their newfound freedom, many chose to assimilate, and straight styles became the norm. Ете на кратко, прочитај ако не те мрзи. Со тоа што им се превзема овој дел од нивното наследство, се раствара поентата. Некој сака да си ја зачува, му пречи. Ако решам да плетам коса а тој некој ми замери, барем ќе се запрашам зошто и можда ќе продолжам да го правам но со почит, а не со - многу ми е гајле, моја си е косата. И да, осетливи се зашто оваа историја е се' уште свежа и се' уште не се безрезервно прифатени во нивните општества. Да им кажеш дека се кенкави поради тоа е буквално расизам.