1. Овој сајт користи колачиња неопходни за неговото функционирање. Ако продолжиш да го користиш, значи се согласуваш со нашата употреба на колачиња. Прочитај повеќе.

Обожавање на блажената Марија (Богородица)

Дискусија во 'Религија' започната од EvAngelos, 21 септември 2016.

  1. Bitter-Sweet

    Bitter-Sweet Форумски идол

    Се зачлени на:
    31 мај 2010
    Пораки:
    13.052
    Допаѓања:
    76.052
    Пол:
    Женски
    Ние православните ќе веруваме и ќе ја славиме, а другите... како сакаат.
     
    На душленце, Таа Сум, Rama и 2 други им се допаѓа ова.
  2. EvAngelos

    EvAngelos Популарен член

    Се зачлени на:
    25 февруари 2012
    Пораки:
    3.573
    Допаѓања:
    9.823
    Пол:
    Машки
    Бог во Библијата вели да не обожаваме луѓе, да не им се поклонуваме, да не им упатуваме молитви. Ова е кажано и диркетно и со примерот на Христовите апостоли.
    Таа „дополнителна литература“ те учи да го правиш тоа што Бог јасно го забранил.
    Велеќи „меѓутоа не треба да ја запоставиме и таа дополнителна литература“ ние всушност на Бог би му рекле:
    „Да знаеме Боже дека ти така велиш, меѓутоа ние повеќе сакаме да го слушаме овој што ја пишувал оваа друга дополнителна литература.“ :)

    Ние христијаните ќе му веруваме, служиме и ќе Му бидеме послушни на Исус Христос, а другите како сакаат.
     
    На A-j-a, Sky-butterfly и Bender Rodriguez им се допаѓа ова.
  3. meckicka

    meckicka Истакнат член

    Се зачлени на:
    8 јуни 2016
    Пораки:
    1.398
    Допаѓања:
    1.337
    Пол:
    Женски
    Koj saka neka veruva vo bogorodica koj ne ne negovo pravo e toa jas da veruvam i ke veruvam ona e nasa spasitelka ona se moli za nas pred gospoda ona se e pojavila vo ukraina pred 30god pred golem broj luge vo nekoja pravoslavna crkva kade se slavel veligden i e kazala oti ni se blize krajot oti ke ima vojni da se molime na gospod za spasenie ne samo ona da se moli za nas tuku i nie sto sme gresni
     
    На Евгениј на, Orthophill, Rama и 1 друга личност им се допаѓа ова.
  4. korisnichka

    korisnichka Популарен член

    Се зачлени на:
    18 мај 2012
    Пораки:
    607
    Допаѓања:
    1.393
    За Богородица не се осмелувам да зборувам, само ја почитувам и многу ја сакам и ми дава неискажлива утеха. Не само мене. Дури и инославни имаат по Нејзините молитви добиено тоа што побарале од Бога.

    За Библијата т.е. Светото Писмо - го почитуваме и од Евангелието црпиме сила за живот во верата.

    Ние сме од Бога создадени и по Него копнее нашата душа.
     
    На Таа Сум, Philippa, Orthophill и 4 други им се допаѓа ова.
  5. korisnichka

    korisnichka Популарен член

    Се зачлени на:
    18 мај 2012
    Пораки:
    607
    Допаѓања:
    1.393
    На Таа Сум, Philippa, Petra777 и 7 други им се допаѓа ова.
  6. theunforgiven

    theunforgiven Популарен член

    Се зачлени на:
    27 декември 2012
    Пораки:
    1.292
    Допаѓања:
    2.123
    Религијата е лично чувство и размислување, ако воопшто и може некако да се именува. Тоа секој сам си го знае и сметам дека е сувишно било какво коментирање на таа тема. Било какво! Нема тука мене некој да ме убедува/разубедува или обратно. Секој си знае.
     
    На Orthophill, Victorian и meckicka им се допаѓа ова.
  7. meckicka

    meckicka Истакнат член

    Се зачлени на:
    8 јуни 2016
    Пораки:
    1.398
    Допаѓања:
    1.337
    Пол:
    Женски
    Ete vie ne ja prifakate bogorodica ke vi kazam licno za mojot slucaj licno na mene mi se sluci imav samo 4 i pol godinki koga mi ispuka slepoto crevo mojata baba neznaese oti jas sum bolna oni ne ziveat vo strumica tuku vo drugo mesto ne i kaza majka mi da ne se sekira daleku se od strumica i na son i doaga bogorodica i i kazuva sto se slucuva so mene oti sum mnogu bolna da taksa nesto na crkvata da dade zada me spasat doktorite i ona odnese posle koga dozna i od majka mi oti e taka na crkvata edno sise zejtin i doktorite me spasija i vikaat i do dendenesen ovaa zena ovaa devojka samo gospod ja spasi dali imate kaj vas vakvi cuda kako sto se slucuvaat na vasilije ostroski manastirot ako mi kazete barem5 vakvi cuda arno ke e vo mojot zivot imam 4 vakvi cuda doziveano isceluvanje na bolni so verata
     
  8. sanjaeva

    sanjaeva Форумски идол

    Се зачлени на:
    3 февруари 2011
    Пораки:
    3.389
    Допаѓања:
    87.636
    Иако темава со насловот кој го има, не ветува да се развие некоја дискусија, вие пишувате работи кои се не поврзани со истата.
    Свативме. Има протестанти. Со здравје да си бидете. Не мора да пропагирате.
     
    На душленце, Rama, tajnazelba и 1 друга личност им се допаѓа ова.
  9. Orthophill

    Orthophill Популарен член

    Се зачлени на:
    31 мај 2012
    Пораки:
    1.781
    Допаѓања:
    4.395
    Пол:
    Машки
    „Не треба во никој случај да ја отфрламе молитвата
    "Пресвета Богородице, спаси нас",
    бидејќи пеејќи и воспевајќи ја со уста и срце, ние не бараме од Пречистата Владичица да нè спаси по сопствена сила и власт и по природно право, како што погрешно мислат некои,
    туку исползувајќи ја Својата бескрајна мајчинска доверба кон Бог Слово, Кој зел плот од Нејзината плот,
    преку Своите топли молитви помага да го спечалиме на крајот спасението во Христа и да се избавиме од вечната смрт.“

    ПРАВИЛНО ЛИ Е ДА КАЖУВАМЕ „ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦЕ, СПАСИ НАС“?
    архимандрит Епифаниј Теодоропулос

    Мој пријател, свештеник, сретнувајќи ме пред неколку дена, ме запраша:

    „Не мислиш ли, брате, дека тоа што го кажуваме во нашите богослуженија – Пресвета Богородице, спаси нас, не е правилно и треба да биде изоставено, или подобро, целосно да биде заменето со Пресвета Богородице, моли се за нас?

    Второто е разбирливо доколку нашата Света Црква го прифаќа призивот на застапништвото на светиите, но првото?
    Кој може да спаси освен Господ? Зарем не е Тој, Којќе го спаси народот Свој од неговите гревови (Мат. 1, 21)?

    Зарем не е неспорна вистина дека во никој друг нема спасение; бидејќи под небото нема друго име, на луѓето дадено, преку кое може да се спасиме(Дела 4, 11–12)?

    Како тоа повикуваме Богородица да нè спаси, кога спасението е исклучиво сопственост и право на Воплотениот Логос?“

    Бидејќи е можно и други да имаат исти сомнежи, сметав дека е умесно тоа што му го одговорив на овој благоговеен свештеник да го споделам и во весникот „Енорија“ за просветување на неупатените и, евентуално, соблазнетите браќа.

    Значи: глаголот „спасувам“ (σῴζω) општо означува: запазувам, чувам, поддржувам, избавувам, „извлекувам“ некого од некакво зло, опасност и слично.

    Поконкретно, во христијанскиот домострој означува: ослободувам некого од казната што му припаѓа,
    се заземам за простување на неговите гревови,
    го надминувам растојанието помеѓу него и Небото и му го обновувам неговото древно достоинство, односно повторного вподобувам како син Божји и жител на Неговото Божествено Царство.

    Сето ова ни го обезбедува навистина само Господ Исус.Никој друг освен Него не може да ни даде простување на гревовите, помирување, восиновување и наследување на Царството.

    Овие работи произлегуваат од крстната жртва на Голгота и секомуму се обезбедени од Господа, преку востановените од Него Божествени Тајни на Црквата.
    Затоа, само Господ спасува, само Тој е извор на нашето спасение, само Тој стана за нас причина за вечно спасение (Евр. 5, 9).

    Но, сите зборови, освен основното значење, имаат или може да имаат и други, второстепени и преносни значења.

    Глаголот „спасувам“, исто така, не претставува исклучок од ова правило. И тој, освен главното значење, има и друго, второстепено и преносно.

    Во првиот случај означува дека тој што спасува сам го обезбедува спасението, дека дејствува ipso jure, односно по своја власт и сила, и по сопствено право.

    Во таа смисла, глаголот може да се употребува само од и за Господа.

    Во вториот случај, меѓутоа, означува дека некој не го обезбедува eo ipso спасението, туку дека едноставно води кон него, помага за него,
    станува инструмент на спасението; инструмент на спасението станува не затоа што спасува, туку затоа што укажува на Спасителот, Кој не е друг освен распнатиот и воскреснатиот Исус.

    Причина и источник на спасението е само Господ Исус, додека, пак, инструмент и соработник за него може да стане секој верник.
    И така, кога глаголот „спасувам“ се употребува од или за некој човек, немаме предвид дека овој човек сам по себе спасува, дека е суштински спасител и искупител, и дека Го укинува или Го заменува единствениот Спасител и Искупител Исус, туку дека само содејствува за спасението во Христа
    на еден или друг грешник, односно станува причина грешникот да отиде кај вистинскиот Спасител и да го добие од Него спасението.

    Има многу начини преку кои човек може да содејствува за спасението на некој друг:
    топла молитва за него, христијански совет или поука, обезбедување духовна литература,а особено Светото Писмо, па дури и едноставен поттик за слушање проповед, обезбедување морална или материјална помош, општо кажано –покажување длабоко христијанско однесување; сите овие, а и други работи може да бидат (и многупати биле) начини и средства преку кои грешникот бива доведен до барање на спасението во Христа.

    За да не рече некој дека погрешно правиме разлика во значењата на глаголот „спасувам“ и самоволно тврдиме дека тој не значи само „го обезбедувам сам по себе спасението“, но и дека „едноставно води до обезбедување спасение од друг“, ќе дадеме докази од самото Свето Писмо каде глаголот се користи и на овој начин (т.е. со второто значење).

    Еве некои од нив:

    1. Кога Божествениот Павле зборува во Посланието до Римјаните за Јудејците:
    та некако да возбудам ревност во својот род по плот, и некого од нив да спасам (Рим. 11, 14), што има предвид?

    Дека ќе ги спаси сонародниците сам по себе, дека е навистина нивен спасител и избавител,
    или дека едноставно се обидува да ги побуди и да ги одведе до окрвавениот Крст на Голгота, од кадешто единствено произлегува спасението?

    2. Кога,пак,вели: За сите станав сè, та по каков и да било начин да спасам некого (1. Кор. 9, 22), што има предвид?

    Дека ќе спаси по сопствена сила и привилегија, или дека едноставно ќе ги приведе верниците до Христа, Кој може да спасува?
    За причина на спасението се смета самиот себе или се смета за прост инструмент и соработник?

    3. Кога, пак,му се обраќа на Тимотеј:
    Пази на себе и на учењето; биди постојано во тоа, оти, ако постапуваш така, ќе се спасиш и сам и оние што те слушаат (1. Тим. 4, 16),
    се смета ли Тимотеј за вистински спасител на самиот себе и на своите слушатели, или посочува начин преку кој тој едноставно ќе содејствува за добивање на подаденото од Христа спасение?

    4. Исто така, кога го советува сопругот, кој има неверна жена, и сопругата, која има неверник маж, да не ја избрка неверната своја половина (ако е согласен да живее со неа) и прашува:

    Оти, од каде знаеш, жено, нема ли да го спасиш ти мажот?
    Или од каде знаеш, о мажу, нема ли да ја спасиш ти жената? (1. Кор. 7, 12–16),
    дали ги смета за вистински спасители или едноставно за соработници на единственото спасение во Христа, за обични инструменти, способни да доведат до Него?

    5. Исто така, и кога свети Јаков, братот Божји, вели дека кој обратил грешник од лажниот пат, ќе спаси една душа од смрт, дали има предвид спасение што произлегува и се обезбедува од самиот човек, или дека тој само ќе содејствува, ќе помогне грешникот да го здобие спасението во Христа и, следствено, да ја избегне очекуваната вечна смрт?

    6. И кога Божествениот Јуда укажува на верниците:

    И така, разликувајќи ги, едни милувајте,
    а други со страв спасувајте, истргнувајќи ги од оган и изобличувајќи ги со страв, и гнасејќи се од облеката, испоганета од телото (Јуда 1, 22–23),
    дали ги смета верниците за причина и извор на спасението, или за едноставни инструменти и соработници на спасението на грешниците во Христа и само во Христа? ...

    Не треба во никој случај да ја отфрламе молитвата Пресвета Богородице, спаси нас,
    бидејќи пеејќи и воспевајќи Ја со уста и срце, ние не бараме од Пречистата Владичица да нè спаси со сопствена сила и власт и по природно право, како што погрешно мислат некои,
    туку исползувајќи ја Својата бескрајна мајчинска доверба кон Бог Словото, Кој зел плот од Нејзината плот, со Своите топли молитви помага на крајот да го здобиеме спасението во Христа и да се избавиме од вечната смрт.

    Оттука, молитвите:
    Пресвета Богородице, моли се/застапувај се за нас и Пресвета Богородице, спаси нас, во суштина, воопшто не се разликуваат.

    Бидејќи при првата, молитвите на Богородица, кои ги повикуваме, не се однесуваат на нешто друго освен на постигнување спасение во Христа;
    а во втората, кога велиме спаси нас, ова не се однесува на нешто друго освен на усрдни молитви, преку кои Таа може да содејствува и помогне одново за постигнување на нашето спасение во Христа.

    Објавено во „Енорија”, бр. 253 од 01.05.1958 г.

    https://zadrugata.com/2016/09/06/правилно-ли-е-да-казваме-пресвета-бо/

    Превела М.Д.
     
    На душленце, Таа Сум, agios и 4 други им се допаѓа ова.
  10. A-j-a

    A-j-a Популарен член

    Се зачлени на:
    12 април 2011
    Пораки:
    1.793
    Допаѓања:
    2.023
    Библијата не ви е доволна, личното обраќање на Бога кон сите нас, не е доволно? Токму во тоа Свето писмо имате се, ама се кажано како треба да живееме, што е исправно, а што не. Јас ја почитувам Марија, т.е Богородица и верувам со цело мое срце дека се што ни кажува Библијата за неа дека тоа и се случило. Но повеќе не се молам на неа ниту на кој било светец исто како што повеќе не се крстам, поклонувам и бакнувам икони. Еве зошто, моето искуство:

    - Прво сето ова што го наведов многу јасно го увидов во Библијата и верувајте не ми беше воопшто лесно да прифатам дека цел живот верував во лага и всушност сум правлела идолопоклонство за кое Бог најмногу не предупредува и најмногу се гневи.

    - Второ колку ли пати само се имам молено на светци и посебно на Богородица, не сум видела и почуствувала никакво добро од тоа. Посебо знаев да се помолам на Богородица кога почина мајка ми, знаете како се молев плачејќи некогаш? Јас сега немам мајка, знам дека си ти Божја мајка, но ќе сакаш ли да ме прифатиш на некој начин како твое дете? Те молам моли го Господ за мене, чувај ме и водиме по Божјиот пат како мене така и сите...сл. вака и се молев. Пред шест години кога останав без мајка јас уште одма си продолжив со животот ко ништо да не било, не паднав во очајание, дури по неколку дена од нејзината смрт јас си бев на колоквиумска недела и фино лепо си учев и полагав. И еве по шест години јас сега сватив од кај ми беше сета таа сила и утеха, од никој друг туку само од Бог. Сега кога го гледам тој период па мене ко буквално Бог да ме носел на раце тогаш. Фала Му и слава Му! Е како кога се молев на светци нема ефект, а кога се молам на Бога одма осеќам?

    - Трето, дома имаме пола ѕитче полно со икони и една со кандило ( Богородица со Исус во раце), по некоја низ станот како и една икона кај мене во соба, уште една друга икона каде Богородица го држи Исус во раце која ми беше многу посебна оти ми е подарена од мајка ми. Многу тешко ми беше да прифатам дека иконите не се Богоугодни, еден период барав и читав се само да најдам бар една сламка за која ќе се фатам дека сепак се во ред. Во тој период бидејќи бев и сеуште сум решена дека со цело мое срце и душа сакам да се сменам и ништо да не правам што Бог јасно ми вика да не правам, му реков на Бог дека не знам дали е тоа правилно или не, се сомневам, но бидејќи незнам и не сум сигурна јас за секој случај за да не грешам ќе престанам да се молам на икони и светци. После ја тргнав иконата од кај мене во соба, другите си стојат ради татко ми. Верувам дека после оваа моја постапка доколку беше погрешна Бог и тек како ќе ме укореше, верувам дека ќе ме треснеше душевно како што тоа и го правеше со други лекции. Сега ми е на некој начин смешно и жално кога ќе ми текне дека знаеше некогаш да ми падне незгодно од иконата кога се облакав=идолопоклонство. Нормално дека нема да видам аир и благослов кога сум се молела на предмет созаден од човечка рака кој ниту гледа, ниту слуша , ниту мириса. Бог е жив. Ова Бог толку едноставно просто разбирливо ни го труби низ цела Библија.

    - Четврто не се лажете по сонови на кој наводно ви доаѓаат светци и ви викаат да оставте чорапи, зејтин, брашно...од кај знаете дека се светци? Не го заборавајте тука непријателот на Бог и на сите нас(ѓаволот и неговата банда). И за ова Бог јасно и незавиено ни кажува да не веруваме на сонови, точно дека има сонови и од Него, но тоа е многу ретко и ако е само за наше добро во смисол за спасение на нашата душа.
    Глупавиот човек празни надежи има, од сонишатата безумните добиваат крилја. Каков што е оној што гушка сенка и што ветар гони, таков е и оној што во сништа верува. Соништата и огледалото слични се: и во едното и во другото има само привид. Од нечистото може ли чисто да биде? Од лагата може ли вистина да биде? Баење, претскажување и соништа – сетоа е суета, срцето се полни со желби, како кај родилка. Ако не ги праќа Севишниот за вразумување – не мисли на нив. Соништата многумина заблудиле, пропаднале и оние што во нив се надевале. Закон без измама треба да се извршува, мудроста врз устата на верните се усовршува.

    Ова го пишува во книгата мудрост Сихарова.

    - Петто сето ова погоре што го напишав ми се потврдуваше со тоа дека низ цела Библија, сите посебно Благословени и избрани луѓе од Бог, па дури и ангели кои јасно викаат: молете се, славете Го и поклонувајте Му се само и само на Бог. Пр. денес на големо се слави и поклонува на св. Петар, а во Библијата читаш како истиот тој Петар вика немој да го правиш тоа. Па имаш пример каде човек му се поклонува на ангел, мислам дека имаше два такви примери и во стар и во нов завет, повторно ни се кажува немој, не го прави тоа! Што не е тука јасно?

    Ме интересира нешто доколу некој знае сакам да прашам како гласеле имињата на црквите во времето на апостолите? Дали гласеле на пр. Св. Мојсеј, Авраам итн. по имиња на до тогаш прочуените Божји служители? Или го носеле Божјото име како Божјиот храм во Ерусалим? Стварно ме интересира не сакам некој да сфтаи дека со ова се исмевам, учам и не сакам да грешам повеќе откако Бог ми го покажа патот, вистината и светлината, а јас го прифаќам Бог Исус Христос за мој Бог, Спасител и начин на живот.
    Е сега се замислив имаме ли ние денс Божји храм кој го носи Божјото име или сите други ги ставаме и славиме пред Бог?
     
    Последна измена: 30 септември 2016
    На EvAngelos му/ѝ се допаѓа ова.
  11. korisnichka

    korisnichka Популарен член

    Се зачлени на:
    18 мај 2012
    Пораки:
    607
    Допаѓања:
    1.393
    Црквата е формирана со симнувањето на Светиот дух врз апостолите.
    Имаме храмови посветени на Пресвета Троица.

     
    На agios, Rama, Orthophill и 1 друга личност им се допаѓа ова.
  12. A-j-a

    A-j-a Популарен член

    Се зачлени на:
    12 април 2011
    Пораки:
    1.793
    Допаѓања:
    2.023
    Да да во право си, тоа јасно и го пишува во Библијата како е формирана цркавата од Исус и имаш право вчера не ми текна дека имаме цркви кои го носат името на Света Тројца. Не пишав во предходниот пост дека сум растена во православно семејство и немам намера да преминам во друга црква без разлика што повеќе не верувам на светци и икони, прво од причина што токму оваа црква е создадена од Бог иако за жал денес имаме многу работи кои баш не се побожни, и второ поради тоа што ја има исповедтта на гревовите кои многу други новосоздадени цркви ја немаат, а тоа е кобно по нас самите.
     
    На Rama и Orthophill им се допаѓа ова.