На факултет ќе одат само тие што се најдобри тогаш кога средните школи ќе бидат така дизајнирани за да можеш да најдеш сосема нормална работа со средно. Какви глупости, да била прескапа приватната квота пошо не им се учело. Образованието е катастрофално не од факултетите туку од основните и средните. Успех прејак - мене тоа ми е една од подобрите шеги во образование. За општа медицина пошо се имате фатено за неа, не треба ликовно да имаш 5ка или музичко да имаш 5ка. Значи предмети што не се битни, ама воопшто не се битни за факултетот, за нив се фаќате дека види некој се запишал на општа медицина, а имал понизок успех, а тој понизок успех уствари ако му е од небитни предмети, не е важно ич, личноста може да е прејак/а доктор/ка во иднина. Пошо реално да правиме муабет, не постои дете на светов што подеднакво го интересираат и подеднакво е добро во сите предмети во школо, така да тоа што некои мислат дека сите 5ки им се од што се многу јаки, не баш, не е реален тој успех, досега сум видела многу пати како наставници редат 5ки за да не ти се само две 4ки на крај. Полека. На никого не му се фрлаат пари за на факултет или трошење 4 години од животот. Средното треба да се среди. Да се овозможува пристојна работа со средно како што е во многуте земји што ги споменувате. Ова со превисоки цени за факултет е "решение" разгледано од една страна. Сите одат на факултет пошо нема каде со средно. Ако се скине и шансата за факултет, кај ќе работат луѓето бе? Сериозно ве прашувам.
Сериозно не го гледаш апсурдот? Никој не ми одговори- шо ќе ми е факултет за да бидам шалтерист во банка? А за какви позиции се тепаат после тие со факултетска диплома? Реално е таа потребна? Спојлер: Пример https://www.vrabotuvanje.com.mk/Rabota/399406/Accounting-Specialist-mf/ За што на овој што ќе гледа состојба на сметка му треба универзитетско образование? Ја мислам средно економско е повеќе од доволно- и повеќе од доволно е во тие погоре споменатите земји
Доволно е. Ама многу често не примаат на многу места без факултет. Да знам дека со средно економско ќе можам да работам во банка за пристојна плата може нема да одам на факултет. Ама пошо многу веројатно дека некој со факултет ќе ми го земе местото, затоа сите одат. Не се средните ценети односно не се направени за да те обучат за работа. Повеќе се онака, ради реда, нешто што треба да го поминеш за да стигнеш до факултет
Конкретно за огласов, не бараат само да гледа сметка. Бараат овластен сметководител, кој освен тековната работа, ќе поднесува и документации по институциите. А за да ја добие таа лиценца мора да има економски факултет и 3 години искуство. Се согласувам дека за на шалтер во банка доволно е средно. Има доста луѓе што така и работат, со средно на шалтер во банка. Само кај нас луѓето сметаат дека во банка се влегува со врски, па не ни пробуваат да аплицираат, а банките имаат потреба од шалтерски работници. Исто се сложувам дека има работа со средно. Зарем малку занаетчии фалат? Ама држи вода тоа што го кажува @Mantub . Се бараа со факултетки дипломи порано. Без тоа, немаше ни да те погледнат. Па бараа и да имаш возачка за работа што ич не ни вклучува патување од едно на друго место. Цела низа глупи критериуми, затоа што им се можеше. Сега бараат и со средно, затоа што сите се иселија и немаат работници. Никој не вели да не се намали бројот на дипломирани студенти. Сите ја сакаме крајната цел - квалитетно високо образование. Само не верувам дека со тој метод на покачување квота ќе се постигне тоа.
Зошто факултет, се мислам дека порано со средно беа овластени сметководители И кој го уредува тој критериум? Истиот што го организира бесмислениот образовен систем- државата т.е властодржците. Кога би сакале се може да се направи, системот или е креиран да им помага или да ги злоупотребува луѓето.
Точно, порано можеше било кој да биде овластен сметководител. Да работи како книговодител, т.е. само да книжи, може секој и сега. Само тешко дека некој ќе ги вработи само со средно. Секаде бараат овластен сметководител, затоа што само еден вработуваат да ја тера целата работа со документација и да изработи и потпише завршна сметка. Убав пример за мерка што површински решава проблем, како и покачувањето на партиципација. Цел смер и магистерски студии има Сметководство и ревизија, па пак кога ќе завршат не знаат да работат. Затоа што кај нас такви се факултетите. Предаваат регулативи, кои се менуваат да не речам секој месец, наместо повеќе практични примери. Ама тоа нема да го смени квотата од 1000 евра. Пак нема да знаат ништо да сработат.
И јас сум да се врати стариот систем, ама да не се покачуваат сумите за кофинансирање, дека навистина беа превисоки порано 1200евра, па 750евра и секој не можеше да си приушти да дипломира, а станува збор за квалитетни студенти. Дури и предложив модел за некои студенти да се мотивираат да продолжат да работат тука да им се понуди мотивациски пакет од бесплатно студирање, конкретно мислев на студенти од вакви струки кои масовно се одлеваат надвор.
Ако е партиципацијата повисока од тоа што е сега, луѓето од посиромашни семејства ќе немаат можност да студираат и да се надоградуваат и да излезат утре од таа сиромаштија, додека богатите студенти без проблем ќе можат да си се запишат и да завршат. 200/400е годишно е прифатливо за сите, иако некој од шала ги дава некој си се мачи и тие да ги плати, ама мислам дека нема никакво фајде од поскапување, сепак на крај тој што има знаење ќе заврши, тој што нема знаење ќе се откаже и готово и тоа е фер. Се согласувам дека треба на секој факултет да има приемни испити, на мојот факултет има и пак не дипломираат, а камо ли на факултетите што нема приемен. Секој има право да проба и да види дали го бива во струката или не.
Која генерација е ова бе со толку малку поени примени? Во мојата со 91мислам беше или евентуслно 90 не влегоа во приватна квота
И мене ова ме интересира, јас кога конкурирав мислам последниот беше со 90 или 89 минимум. Може се оние посебните квоти...
Темава се центрира само на цената. Според мене цената воопшто не е битна , тој што има пари и 2000 евра да биде квотата ќе го заврши факултетот. Друга беше поентата на темава Целата грешка е уште од основното , буквално од основно има деца што излегуваат неписмени во права на смисла на зборот и во средно се описменуваат за потоа на факултет да немаат никаква основа. Се си оди од коренот кон врвот. Оценките се поклонуваат на велико , се бркаат врски за оценки и на крај детето сите 5 а нема две чисти од ништо. И матурата , матурата е безвезе глупост измислена демек рангира а уствари многу деградира. Одлични ученици вадат послаби оценки и не влегуваат по факултетите а слаби ученици вадат јаки оценки и тоа им го крева просекот. Неколку клучни решенија: 1. Приемен испит во стручните средни училишта (пр. медицинско - биологија и хемија) со тестатори што нема да даваат препис. Само вака ќе се види кој стварно ја има основата за средно 2. Приемен испит на факултет (укинување на државна матура). Испит од 2 значајни (евентуално 3 предмети заедно со македонски јазик и литература) предмети на кои тестатори ќе бидат членови избрани од факултетскиот одбор (по 2 тестатори ако е потребно) 3. Кандидатите да се рангираат 60 проценти од приемниот испит и 40 проценти од оценките , само така ќе се види колку толку пореална слика за знаењето , некој ги наредил сите 5ки и од тоа си има 60 посто а за другото не е битно бидејки секако ќе препише/измами. Кога само 40 проценти би носел успехот , би се видел потенцијалот на кандидатот за одредена област/струка бидејки не секој му одат исти предмети некој сака општествени науки, некој природни науки,некој јазици. 4. Да се стимулираат добрите студенти со ослободување од партиципација 5. Да се воведе долна граница на поени напр за медицински 85/100 , некои факултети како шумарски/земјоделски итн каде што нема конкуренција до кај 60/65 поени (примерно зборувам). Под таа граница да не се примаат студенти и да не се пополни квотата. 6. Студентите што во даден рок не го завршат факултетот да им се прекине статусот на студент (освен од оправдани причини). Примерно факултетот е 4 години а тој да го влечка 6/7. 7. Покрај тоа што студентот може да биде префрлен од државна во приватна , да може и обратно односно да се префрлаат во државна оние што оствариле добар просек. Ова е нешто што ми доаѓа на памет али во една реченица кај нас проблемот е целокупното образование а не само факултетите и треба да се работи на подобрување и пореално рангирање на учениците/студентите.
I kaj mene posledniot bese so 90, na UKIM, devojcinjata za koi pisuvav bea primeni na UGD, ama kade i da e, so takvi poeni... Inaku generacija 2018/19, lani bev prva godina. Se izvinuvam za latinica.
Не знам каде да го поставам прашањево. Слободно преместете ми го, но итно ми е. Дали може да се презапише предмет после рокот, т.е откако си запишал семестар и поминал рокот за презапишување? И ако можи со казна, дане знаете од прилика колку е ?
Може со казна. А казните не верувам да се исти на секој факултет така да мора да си прашаш во студентски колку точно, ама не би требало повеќе од 7-800 денари, најмногу до 1000.
Ако не ти е заверен можеш. Со молба до продекан за настава. Ќе наведеш што е причината за задоцнето запишување. И без казна да плаќаш. Јас така додадов предмет во летен семестар. Запишав во февруари а додадов во мај. Само за да можам да си земам оценка. Али ао ти е заверен семестарот не можеш никако