За на Славјанскиот сум запозната дека дипломата е призната и во други земји, а дали истото важи и за УГД?
Јас на приватен завршив, а на дежавен имам само влезено. Хигиената на приватните и државните е ферари и мерцедес разликата. И не само тоа. Резултатите од колоквиумите многу брзо стигнуваат, во истиот ден. На студентски секогаш има некој за да го прашаш нешто во врска со факултетот, за разлика од приватните, каде што трњба да ги молиш за да работат. Праксите им се на многу подобри места за разлика од државните, ако воопшто имаат државните. И ич не ги жалам парите фрлени за приватен факултет и сметам дека сум направил правилна одлука кога сум се одлучил за приватен факултет.
И приватните и државните имаат јаки и слаби страни. Јака страна на приватен : хигиена на највисоко ниво, односот на професорите кон студентот е со почит без понижување на студентот, на студентски прашања се фини и културни, повеќе се концентрираат на пракса. Јаки страни на државен : материјалот што се учи е далеку поопсежен и пообемен за разлика од приватните, а со тоа и повеќе се учи на државните и професорите се далеку построги од на приватните, на државните се концентрираат на теорија, а праксата зависи од студентот каде ќе ја реализира. Слаби страни на приватен : многу редуцирана материја за учење, пракса без теорија е глупост. Слаби страни на државен : хигиена скоро никаква нема, може професорот да го паѓа студентот и во случаи кога студентот го има научено материјалот. Сепак кој колку ќе научи зависи од тоа колку се интересира без разлика дали е на државен или приватен.
Samo osekav potreba da spodela svoe mislenje Da vi kazam sosema ste vo pravo vo odnos na higienata, vo odnos na moznosta da prasahte kako student i da ima koj da vi odgovori. Sum imala moznost da vlezam na poveke privatni univerziteti ( na Fon i da dobijam stipendija za studiranje) megutoa sum diplomirala i magistrirala na Univerzitetot Sveti Kiril i Metodij vo Skopje. Se e toa tocno sto go govorite, vo odnos na korespondencijata i mnogu drugi “benefiti” koi gi nudat privatnite NO dali istoto znaenje moze da go dobiete na privatnite i na drzavniot, toa sigurno ne! Ne moze da ucite od skripta i da sledis predavanja po saat i dva vo tek na eden den i toa ne sekoj den, da polagas koga ke se dogovoris so profesorot i na odnapred dadeni prasanja i da imas znaenje.. Ne se voopsto za sporedba drzaven i privaten vo nikakov segment pa i voa toa so go kazavte vie.. Da ne me sfatite pogresno, govoram isklucivo vo pogled na znaenjeto koe se steknuva na drzavnite a ne gi falam za odnosot profesor-student koj ete kako e mizeren vo vistinska smisla na zborot (podobro se odnesuvame so kuce od ulica otkolku tie so studentite)..
И приватен и државен, пари у ветер, со тие пари ќе се облечев како модел или ќе отворев некој бизнис, ќе се бавев со паметни работи, а не да учам 90% непотребни работи.
За хигиената само би рекла дека не важи ова за секој државен факултет. Учам на УГД, вецињата се супер, ептен е средено, не би се воопшто пожалила од хигиената. За тоа што професорите се нефер, сосема се согласувам. И на УГД и за УКИМ што ми кажувале другарки, има професори кои пишуваат оцени во зависност од расположението и лечат комплекси на големо.
Ако сакате знаење, запишете се на државен факултет. Во спротивно, заштити го мозокот, студирај на приватен
Едно прашање на кое немам одговор: ако беше исто во однос на материјалот за учење и во однос колку е строг професорот на државните и приватните факултети, тогаш која е мотивацијата за запишување на приватен факултет кога е ептен поскапо, а велите дека е исто со државните?
На приватен има повеќе праксаа отколку теорија во однос на државен а и приватниве си имаат договор со некои приватни фирми и брзо вработуваат кадар таму и во таква фирма на двајца од приватен кои се само добро испраксирани вработуваат по еден со диплома од иста насока земена од државен да им ги покрива фалинките во теоретските (не)познавања на работата (на двајцава со дипломата од приватен) и така додека овој со државен на кој му фали пракса не се испраксира доволно и на крај или бара покачување или напушти. И пак истава постапка и распишување огласи за вработување се обновува.
Која е смислата на пракса без теорија? За кои теоретски непознавања збориш за студенти од државни универзитети кога на државните далеку пообемен е материјалот? Студирав на државен, знам како и колку се учи, мој колега заглави на факултетот, па се запиша на фон и 10ки има, а на УКИМ не можеше 6ка да добие
На приватен теорија нема воопшто, со однапред дадени прашања или со 30 стр за еден предмет, не се смета дека тоа е теорија за тој предмет. Не можам да разберам зошто толку се фалите со пракса кога пракса без теорија е апсурд. И на државните има пракса, само зависи од студентот каде ќе иде и колку ќе се залага ако научи (од искуство на студенти на државни факултети е ова, кои што кажуваа дека научиле од пракса). На државен дури не научиш нема да положиш, па ако сакаш и 10 години студирај, ако не научиш нема положување. За вработување предност имаат тие од државните. Дипломирав на државен и знам колку и како учев и каде и колку научив од праксата. Имам пријателка на американ колеџ, која пред тоа студираше на државен и заглави, се запиша на американ и дипломира пред сите. Така што вакви замачкувања на очи правете на друг што не живее тука.
Се однесуваше на теоретските (не)познавања на оние со диплома од приватните факултети ај прочитај уште еднаш.
Имам пријатели кои завршија на различни приватни факултети, ниту еден не е вработен од факултетот, ниту пак им помогнал некој од факултет при вработување. Тоа ти е уствари ако татко ми има фирма, а јас не сум по учењето да ми купи некоја, а друг да ме вади од ситуација. Не знам ова е мое мислење. Секој со своето.
Не е замачкување на очи тоа е мое лично мислење со кое не се согласуваш, инаку јас никаде не се пофалив со праксата и убаво напишав дека студентот дипломиран на државен има теорија во предност и тој брзо ќе научи пракса и ќе бара покачување на плата или ќе замине. Зошто толку селективно си читате?
Значи според ова предности имаат студентите од државните факултети (предност во теорија и брзо учење на пракса), а никакви предности немаат студентите од приватните факултети. Тогаш повторно се враќаме на моето првопоставено прашање.