Здраво. Дали белите маици откако ќе се осветат во Острошки Манастир, нели се носат, е сега дали потоа се перат?
Здраво. За неколку дена е празникот на Св. Нектариј Егински. Сакам да кренам лепче за тој ден, како благодарност бидејќи Светецот ми има многу помогнато. Прашањето ми е дали ќе сака свештеникот да ми крени лепче за “непознат и помал” празник? Да не ме вратат? И во колку часот треба да појдам? На 21ви вечерта или на денот, на 22ри?
Свети Нектариј Егински не е непознат светец. Ќе Ви крени свештеникот без проблем, само напоменеме му за кого е лепчето. Кога сакате и можете тогаш кренете го. Сеедно е.
Здраво. Имам едно прашање ама не знам дали е за тука. Се извинувам ако сум надвор од темата. Имено, имам една икона дома, осветена ми е ама самото дрво на која што е изработена не ме бендисува, воопшто не е заштитено и е грубо на допир, 4те страни не се мазни и не можам убаво да ја пребришувам, запнува крпата на него. Прашањето ми е дали смеам воопшто да ја преправам сама дома (склет ми е дека е осветена, затоа прашувам дали смеам) и ако смеам што да направам за да не е повеќе таква?
Добро зошо толку строгост не разбирам? Спојлер: БРАЧНИТЕ ОДНОСИ ВО ПОСНИТЕ И ПРАЗНИЧНИТЕ ДЕНОВИ БРАЧНИТЕ ОДНОСИ ВО ПОСНИТЕ И ПРАЗНИЧНИТЕ ДЕНОВИ „Не одделувајте се еден од друг – освен по договор за некое време, за да постите и да Му се молите на Бога; и пак состанете се за да не ве искуша сатаната, поради вашето невоздржување.“ (1.Кор. 7, 5) Тука изнесуваме избор од Отечките текстови, утврдувајќи го вековното учење на Црквата, за тоа дека постот кој Црквата го пропишала се однесува и на телесните односи на сопружниците. Секако дека снисходењето и по тоа прашање се остава на разгледување на духовникот во секој поединечен случај, како што тоа инаку e случај и во врска со постот. Преподобен Серафим Саровски: Еве какви совети тој му давал на еден млад човек кој стапувал во брак: „... и уште чувајте ја чистотата, чувајте се во среда и петок, во празничните и неделни денови. Поради занемарувањето на чистотата, занемарувањето во среда и петок, на сопружниците ѝм се раѓаат мртви деца, а за занемарувањето во празник или во неделни денови, жените умираат на породување“. Тоа истото го пишувал во едно писмо и Св. старец Амвросиј Оптински: „Болеста на вашата сопруга, можно е да произлегува по ваша вина: или не сте ги почитувале празниците во сопружничките односи, или не сте ја сочувале сопружничката верност, за што сте и казнети со болести на жената“. Преподобен Ефрем Сирин: „Не се забранувајте еден на друг, освен привремено по договор“, заради исполнување на религиозните обврски, во времето на постови и молитви. Значи, во празничните денови воздржувајте се да не ве искуша сатаната“. Блаженопочинатиот владика Стефан Жички: Сопружниците треба строго да се придржуваат кон обичаите и заповедите на Црквата во меѓусебните односи, чувајќи се себеси во чистота во празниците и неделите, во посните денови(среда и петок) имајќи ги на ум зборовите на преподобниот Серафим и старец Амвросиј дека доколку ги прекршат тие заповеди на Црквата, ќе бидат изложени на болести, особено жените и децата. Манастир Хиландар: Сопружниците се должни и пред разрешувањето на нивната неплодност, строго да внимаваат и да ги чуваат црковните правила, востановени за сопружниците, имено: сопружничките постели треба да бидат одвоени една од друга во ноќта наспроти празничните и неделни денови, наспроти среда и петок, за време на сите четири пости кои ги востановила Црквата, а особено за време на Големата Четириесетница, т.е. Големиот Пост. Останатото време можат во невиност и во страв Божји да го исползуваат сопружничкиот живот. Зашто Господ на човекот му дал жена како помош за заеднички живот и ги благословил и ѝм рекол: „Растете и множете се“, но не заради неумереното сладострастие, кое не знае ниту за време, ниту за мерка во својата невоздржливост. /SPOILER]
Како можам правилно да ја следам верата? Се уште ја немам прочитано Библијата, но сакам и Стар и Нов Завет.
Мој совет почни од Новиот од Јован. Ако ти треба повеќе совети можеш во лп да ми пишеш, не знам многу, ама ќе ти кажам сѐ што знам.
Ме интересира дали вртењето паричка пред денот на празникот е погрешно? Ние традиционално вртиме на Василица, друштвото инсистира тоа да го направиме 2 дена порано... според мене не е во ред, затоа сакам да чујам мислење?
Вртењето на паре за Василица или за Бадник е црковно-народен обичај. Што значи не е задолжителен. За нас е задолжително (колку што ни се можностите) на пример да одиме в црква во недела, да постиме, да се молиме итн. Но, не е задолжително да на некој ден вртиме паричка и од тоа да правиме чудо. Треба да си ги почитуваме обичаите, да се радуваме за нив и за празниците, но да не ги воздигнуваме повеќе од одењето в црква или постот или молитвата. Така што, дали и кога ќе вртите паре ниту е нешто задолжително, ниту е нешто неопходно, ниту мора да биде во точно определен ден или час. Така што со другарите и пријателите вртете кога сакате, дома потрудете се да си го завртите парето на Василица. Да ги тераме сите обичаи Божикно - Водички, но нашите срца да бидат издигнати во Витлеемската пештера, на Јордан, да Го славиме Оној поради кого се воспоставени и празниците и обичаите, а не од обичаите да заборавиме на Христа. Потрудете се барем и Вие и Вашите пријатели во овој период да појдете на барем една служба, на една литургија, а парето вртете го кога и да сакате.
А зошто западна Македонија вртат паричка за Василица, а источна и Скопје - за Бадник? Како е поправилно? К
Јас мислам дека сепак е најдобро кој како милува,и каква традиција си има од семејството. Ако си правите за Бадник,продолжете така. На пример сестра ми и зетот си прават и за Бадник и за Василица. Мислам дека е најважно од се е да сме луѓе,да го почитуваме празникот со добра мисла и дела, да појдеме до црква,кога можеме да постиме, да се исповедаме,молиме. Барем ова е мое мислење,мислам дека нема правилно или неправилно ,кој како правел,така нека си прави и понатаму. Да сте здрави и живи и среќни празници