Само едно ќе кажам. Деца што знаат да пишуваат, читаат пред школо,подоцна стагнираат и се јавува нешто што е многу поопасно,а тоа е досада на час,која после преминува во мрзливост. Сите ќе научат и букви и бројки,не се мери надареност по тоа.
Не кај сите, не чини и тоа да се генерализира, ама се согласувам дека не е потребно да се знаат пред училиште. Што ќар што син ми знае и бројки и букви и на кирилица и латиница, и на англиски и на македонски, да ги препознае и напише, кога мораме по логопеди да одиме за конверзација. За се си има време.
Мојава знае мама и Ева да напише, толку. И тоа јас не сум ја учела туку во градинка ја имаат научено. Немам намера да ја учам да пишува и чита пред школо. Нема ни 6 да има ко ќе појде, детството ќе и се скрати што се вели, јас сега уште и да ја форсирам дома да учи пред време нешто. Нема шанса. Училиштата се за учење, ние дома треба да помагаме и повторуваме, а не поголеми учители од учителите да се правиме.
Училишните програми се направени према возраст на децата и затоа голем дел од децата шо не можат да совладаат материјал на училиште во одделенска настава е само зошто е премало и уште не е доволно развиено да сфати некои работи. Ќе ги сфати по некој месец кога ќе му дојди време, а дефинитивно не треба уште многу порано да се тера да учи нешто за кое не му е дојдено време. Поентата ми е, не ги форсирајте на ништо, ако не покажат интерес да учат да пишат дома, ќе научат на училиште. А, дур тргнат играјте со нив и нека бидат деца, така најмногу учат. Јас сум пишела дома пред училиште, брат ми не. Пак тука мислам дека е преференца зошто јас до ден денес "играм" со стила, а брат ми е тежок во тој поглед.
бараат само да знае името да си го напише и ќе побараат нешто да нацрта по негово. Црти прави треба да им нацрта исто и толку. Усно ќе прашаат денови во неделата месеци во годината и годишни времиња
Ова чисто од радозналост ме интересира: Зошто би требало да знае името да си го напише? Па нели кога ја воведоа деветолетката во прво одделение не требаше ни да ги учат буквите, па сеа треба порано да ги знае? Што ако се вика Александар или Максимилијан или Андријана? Додуше и да не знае нема да не го запишат, ама баш ме занима.
Внука ми појма немаше од ништо од наведеното. Такво е детето. Што ја интересира неа до перфекција ќе го направи. Она што не ја интересира, а бе не го памти па што сака нек биде. И ја запишаа
Знам и други деца така, затоа искоментирав. Таман работа да не запишуваа ако не знае да напише нешто. Претпоставувам дека прашањата се повеќе колку да се каже дека е направен тест, за да одложат упис во прво потребна е сериозна дијагноза.
Имав прочитано по групите лани некоја мајка ја препратиле до Симпо по мислење. Искрено дете збунето од новите случувања, плус голем дел од децата на 5ипол се и исплашени, ако е карактерно како моето ќе ти рече Не сакам да кажам и крај. Среќа јас на 6г и 5м ќе го упишувам.
не знам,нас на тестирањето ни побараа името да си го напише а и претходно прашував што треба да знае за тестирањето сите кои ги познавам а поминале пред нас во 1во одд ни кажаа дека името треба да си го знае да си го напише
Види ,стагнацијата која се јавува е нормално да се јави од причини што ги,"чекаат" другите деца да го совладаат предвидениот материјал . На крајот на годината,сите исто знаење ќе имаат, тие што не знаеле ,ќе научат , а и тие што знаеле ќе останат пак на исто,што значи стагнација,немало напредок, немаат некој левел плус,ова во случај ако не скокнат одд.ако останат во истото.
Мојот коментар се однесуваше во однос на појавата на досада и мрзливост, не за прифаќањето на ново знаење. Не сите што читаат и пишуваат пред училиште ќе станат мрзливи и ќе им е досадно А за нови знаења, можеби ќе ги добијат од таму од каде што научиле да читаат пред да седнат во клупа, не знам. Критериум за надареност и перспектива за во иднина секако не е.
A da prasam ja za mojot sin so e 8 god... Znaci detevo znae bukvi znae da gi procitav, nz da gi povrze od ponedelnik sakam da povezba so nastavnik... Iskrajno celo leto bese zaludno za ovoj del... Pak si tera kako on so saka, ima nekoj inat... A nemozam iskrajno da trpam kako sekoj den nastavnickata dava kritiki kako on, nz kako on e slab i sl..
Па таа што не поработи со него?! Ова ко на внука ми наставничката. Децата одат во целодневна, по 12ч пуштени "банда без команда", неа ја мрзи да им го пополни времето и во 16ч на родителот треба тоа и тоа да се работи.
На темава имам разговарано со наставен работник кој ми има кажано дека таа блага предност која ја имаат децата што ќе тргнат со поголеми предзнаење за брзо се надминува и децата се горе-долу изедначуваат до крајот на учебната година! Поточно сите деца (ретки исклучоци) на крајот од прво одд, знаат да читат да пиишуваат, оние основни познавања предвидени со програмата! Можеби децата кои тргнале со предзнаење полсено го совладуваат материјалот, исто како и они деца со кои дополнително работи некој и дома (родител, приватен наставник), ама не значи дека они кои тргнале во школо со повеќе знаења во иднина ќе бидат подобри од другите кои немале предзнаења! Значи тоа што знаат да читат не значи дека ќе бидат најдобри ученици, иако често родителите мислат дека детето ќе биде капацитет оти нели предвреме научило да чита! Ќерка ми е 5год и 5 месеци, на нејзино инсистирање сме ги подучиле буквите и пробавме да прочитаме некое зборче! има интерес, ама не форсираме! Буквите ги препознава, знае по некој збор да прочита, не знае да пишува! Ако детето само пројавува интерес за читање и пишување, не мислам дека е проблем да се поработи околу тоа, секако ако детето не е помало од 4 години! Не сум за форсирање, не сум за претерано учење и пишување на возраст од 4 или 5 години, искрено сметам дека се премали! Ама она препознавање на букви, спојување букви во зборче, оние лесни и први зборчиња кои ги учат (маса,баба, мама)... зошто да не, се разбира ако самото дете е спремно за тоа! Пошто има деца кои од помали се интересираат за пишување и читање, познавам неколку такви! Не знам дали по програма е така или нашите воспитувачки во градинка самоиницијативно ги подучуваа децата да пишуваат и учат бројки. Тоа последната година во градинка, ама гледам во тетратката од 1 до 10 бројките ги пишувале, плус прави и коси линии, кругчиња и сл. Некаква подготовка за во училиште! Не знам дали е тоа по програма, ама ете нашите работеле!
Искрено! не Искрајно. Побарајте од учителката да работи со него, не да остава на вас, вие не сте просветни работници. Ако не можете со неа да наидете на компромис побарајте приватно наставник кој ќе поработи со него. На 8г претпоставувам 3то ќе биде, веќе мора да знае да чита, инаку ќе има проблем да се вклопи во наставата. Внука ми е со пречки во развој и потешко учи и навистина се чувствуваше разлика. Внимателно! Не оставајте на случајност никако.
Mislam deka e podobro deteto da znae bukvi I brojki pred da odi na ucilishte oti ke mu bide polesno. Deteto moe ima 2 god ama e znae azbukata, brojkite, formite, boite i pokazuva interes za citanje, odnosno jas citam a toa povtoruva.
Како мислиш интерес за читање? Сака да му читат или тоа сака да чита? Оти друго е да сака да слуша приказни да му читат а друго е да се интересире за букви па и за само да чита. На 2 години ова?
Moeto 8god pocna da sovladuva i toa dobro da sovladuva ama so mene plus privaten nastavnik.. A maleckoto e 2ipol godini saka da mu napisam na primer bukva i ke me prasa ko demek koja e i ke kazam ja povtara i ja pisuva sea ne bas isto ama se trudi... Ima razlicni deca ne mi e cudno