Јас ова го пишувам од лични искуства низ годините. Оној што сака да се бори и не се плаши да се замери, доаѓа до правда. Нормално, доколку има законска основа. Никој не им е виновен на повеќето што не сакаат или не смеат да се борат, оносно се откажуваат без борба.
Кој како толкува. Исто како кај нас, дали си терорист или борец за слбода и права, зависи од која страна си. Подобро строгост отколку неспособност да се прехраниш себеси. Кога ќе ти престанат изворите на приход, види што ќе правиш. Од воздух не се живее.
Ние не се ставаме во позиција да зависиме од сите, некој намерно не ставил во таква позиција со законско решение. Уште еднаш, ние не ги вработуваме нашите колеги и не можеме да влијаеме на критериумите за вработување. Колегијалноста и единството е многу битно и тоа не само за време на штрајк. Веројатно ја знаеш приказната како прачките една по една лесно се кршат, ама заедно се тешко скршливи. Тоа е лекција што нашиот народ никако да ја научи. Заборавив и ова да ти го кажам, пратениците кога си гласаат во собрание за повисоки плати, патни трошоци и други привилегии, независно дали се од една или од друга партија, секогаш се едногласни. Ги гледаш да се караат тогаш?
Сега споредба меѓу програмери и обични учители со педагошка. Досега се споредуваа со докторите, сега со програмерите. Програмер: 1. Огрооооооомен труд во учење и часооооооови вежбање за да се научат основните работи 2. Со секој новитет мора да се во тек 3. Стресна работа, внимавање на рокови, работа под притисок, мннннногу мисловна активност 4. Работата сама по себе е доста напорна и тешка. Обичен учител со педагошка 1. Нема потреба од образложение колку е тежок факултетот 2. Ако е вработен во државно, никогаш не работи повеќе од 6 саати. Не е проблем ако задоцни на час, не е работата стресна воопшто. Нема притисок, нема некои рокови 3. Платен е како да работи 8 саати 4. Секоја година го повторува истото (зашто материјалот е ист), значи мисловна активност еднаква на 0. 5. 4 месеци одмор. 6. Воглавно, големи плати земаат во споредба со некои кои работат повеќе од 8 саати за помала плата. Заклучок: НЕМА СПОРЕДБА меѓу овие профили.
Кој спомна насилство? Кој кого тепа? Или, несогласување со ставови е насилство? Исто со неработниците, ако ги тераш да работат им правиш дискриминација и мобинг, а ако ги оставаш да забушаваат, тогаш е тоа правилен процес?
Лошото е што не ни барате критериуми, што твој колега да удри ученик, колегата ќе го поддржиш. Боже сачувај да бараш нешто од кое немаш лична корист само ти. Што не се обединивте еднаш со децата сите заедно да излезете за подобрување на програмите?
Е па, тоа е она што велам, или плаќање приватно вонредното образование или договор за располагање на државата, без да се исели. Тоа е во склоп на правење се што е можно. Не би да скокам во Вардар... плажите не се уредени.
Јас штрајкувам за себе и за колегите во цела држава. Кој ќе ми нареди да штрајкувам, директорот секој ден ни вршеше притисоци за да се откажеме. Мислиш подобрување на условите за настава, добивање на колективен договор и покачување на плата не ми се мотив за штрајк или?
Апсолутно не е фер. Ама негувателката знаела на каква работа се нафаќа. Тоа не може секој да го прави. Ама не е фер и чистачката да нема леб да јади и цел живот да е понижувања и таа и децата нејзини оти е чистачка. И што е најважно, не треба да има 30 деца во една група со една воспитувачка и негувателка. Значи, за тоа никој не зуцнува дека треба отварање на градинки, дека треба вработувања на кадар кој максимално ќе се посвети на група деца која е одредена со Закон, богами во нашиве градинки законот се крши на големо а еве многу почнаа за закони да се замараат. Основното образование е по Кембриџ, ама по Кембриџ децата во другите држави од 3 години се во градинка задолжително. За тоа треба да се бориме а не да гледаме кому колкава платата му е. Секој заслужува достоинствен живот.
Ама ова многу интересно размислување ти е. Зошто себе се изземаш од одговорност? Јас да барам критериуми само треба или треба и ти, како родител и како граѓанин (не само за во образование)? За конкретниов случај со удирање, кај нас не се случило, наставникот има кривична одговорност ако удри дете. А и да се случи, ти што не ме познаваш, веќе реши како јас ќе реагирам.
Хахах, еве ќе потпишев. И? Кој ќе ме спречи да заминам? Гранична полиција? Како? Како ќе ме натераат од Бахамите да и го платам борџот на мајка МакедоЊа? Ќе ја пуштат фамилијата во логор дури не пуштам кеш по вестерн јунион? Ќе пратат утерувачи на долгови во Саскачеван и Боливија? Ќе му извадат бубрег на брат ми, јер он остана дома?
Ќе те тужат. Ќе се бара наплата присилно или на твој имот преку странската држава каде што си или на потенцијално твое наследство тука. Странската држава би признала долг за да си наплати и самата дел или за да те натера да си одиш кога нема да си веќе работоспособна за да не ти плаќа социјална помош или пензија. А ако направиме договори со европска унија или некаде другде, полесно би одело. Има и варијанта продажба на долг. Ти должиш тука 50000 евра. Го продаваме долгот на приватен наплатник таму странство за половина цена, тој те гони за цела сума и камати. Попрво се бега од смрт отколку од долг. А и по смртта на наследниците им се товари. Во странство повеќе ќе те гонат за долг отколку за убиство.
Немаме стандард како во Финска и скандинавските. Ај ѕирни колку имаат тие бруто домашен производ, колку ние.